4 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד
זירת הירי בלוד
המכונית של הקורבן בזירת הירי בלוד, היום
(צילום: יריב כץ)
סברי מוסראתי מלוד נורה למוות היום (שלישי) בזמן שהיה במכוניתו ברחוב שבט יהודה שבלב שכונת אחיסמך (גני איילון) החרדית בעיר, והמשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח. צוות מד"א טיפל בו בזירת הירי וקבע את מותו במקום. מוסראתי עסק בעבודות גינון בשכונה.
כוחות משטרה סורקים בשטחים הפתוחים ליד השכונה שבה מתגורר גם ראש העיר יאיר רביבו בחיפוש אחר חשודים. לפי עדי ראייה, התנהל מרדף אחר הקורבן שהוביל לכך שהוא איבד שליטה על הרכב בזמן שניסה לברוח ונכנס בעץ. ביחד עם מוסראתי, הייתה ברכב גם קרובת משפחתו כבת 8. לדברי המשטרה, "הילדה לא נפגעה באירוע, ומתחקור ראשוני לא ראתה את המתרחש והמעורבים".
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד
זירת הירי בלוד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בהודעה רשמית מטעם עיריית לוד, נכתב כי "אירע היום רצח מזעזע על רקע פלילי, וזאת בשל סכסוך משפחות מהמגזר הערבי שגובה קורבנות רבים ומיותרים. בימים הקרובים עד תום החגים, יתגברו כוחות ביטחון את השכונה והעיר בכל שעות היממה". רביבו אף פנה לראש הממשלה יאיר לפיד, וקרא לו "להורות על גיוס מילואים והורדת חטיבה לעיר לוד. המשטרה מתוחה עד הקצה ואין לה את הכלים להתמודד".
הרחוב שבו התרחש הירי צמוד לפארק שעשועים שבו שהו ילדים רבים באותה העת. עדת ראייה שנכחה במקום בזמן הירי, סיפרה כי "הייתי בגינה עם אמא שלי, בתי בת השנה ועם אחיינית שלי שהיא בת ארבעה חודשים. בהתחלה שמענו חריקה גדולה ומכה חזקה וראינו את העץ זז. חשבנו שזו תאונה, אבל אז שמענו הרבה יריות ורצנו לצד השני ופשוט התפרצנו לתוך בית".
לדברי העדה, "כשהיריות שקטו, היו רגעים של אימה. הורים התחילו לצאת מהבתים, לצעוק בשמות של הילדים שלהם ולחפש אותם. ילדים בכו והיו צעקות מכל עבר. לקח זמן עד שהכול נרגע". אנשי מקצוע מטעם עיריית לוד הגיעו לשכונה לסייע למשפחות, ובעיקר לילדים שסובלים מהתקפי חרדה לאור המראות הקשים.
4 צפייה בגלריה
סברי מוסראתי
סברי מוסראתי
סברי מוסראתי, שנורה היום למוות
אחד מתושבי השכונה סיפר: "אני ואשתי בדיוק יצאנו מהרכב, כשבתנו בת השנתיים עדיין באוטו, ואני קולט שיש המולה רבה. אני מסתכל ורואה אדם ירוי שוכב על הרצפה, ודבר ראשון אני סוגר לאשתי את העיניים". הוא הוסיף כי "הטראומה האמיתית היא שזה קרה לאור יום ומול העיניים שלנו, בן אדם פשוט נרצח".
מהמשטרה נמסר כי "אנחנו רואים במלוא החומרה את הרצח הנתעב בלוד, בפרט כאשר מדובר בירי באמצע שכונה הומה אדם. אנחנו נתקוף את משפחות הפשע המקומיות בכל האמצעים והסמכויות, עד לכליאתם אחר סורג ובריח, למען ביטחון התושבים שומרי החוק".
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד
זירת הירי בלוד
זירת הירי ליד המכולת בלוד, הערב
(צילום: אבי ריימונד, תיעוד מבצעי מד"א)
הירי במוסראתי היה רק הראשון מתוך שלושה שהתרחשו היום באותו האזור. בשעות אחר הצהריים, נורה גבר בן 35 בשכונת חק"ל ברמלה הסמוכה לשכונת אחיסמך בלוד. צוות של מד"א פינה אותו במצב קשה לבית החולים שמיר אסף הרופא בבאר יעקב.
כמה שעות לאחר מכן, בן 18 נורה ליד מכולת ברחוב הגדוד העברי בלוד. הוא נפצע באורח קל-בינוני ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים שמיר אסף הרופא. מהמשטרה נמסר כי "אנחנו סורקים אחר מבצעי העבירה. הרקע והנסיבות לירי בבדיקה".