איטליה לכדה מאפיונר נמלט שהצליח לחמוק מהחוק במשך 20 שנה. חוקר במשטרת איטליה אמר הערב (יום ד') לרויטרס שהפושע הנמלט נתפס בעזרת שירות המפות של גוגל, Google Maps.
ג'ואקינו גאמינו בן ה-61 היה חבר במאפיה הסיציליאנית. ב-2002 ברח מהכלא ברומא, ושנה לאחר מכן נשפט בהיעדרו למאסר עולם על רצח שביצע כמה שנים קודם לכן. משטרת סיציליה ערכה כמה חקירות כדי למצוא את גאמינו, שנחשב לאחד העבריינים המבוקשים באיטליה, וצו מעצר אירופי פורסם ב-2014. החוקרים קבעו שהוא נמצא בספרד – אך לא הצליחו לאתר את מיקומו המדויק.
1 צפייה בגלריה
רוצח איטלקי נמלט נתפס ב ספרד בעזרת גוגל מאפס
רוצח איטלקי נמלט נתפס ב ספרד בעזרת גוגל מאפס
התמונה שהביאה לפריצת דרך בחקירה
אחרי שגאמינו ברח לספרד הוא שינה את שמו למנואל, ועבר לעיירה גלפגאר שסמוכה למדריד. הוא עבד כשף בעיירה, ובנוסף פתח חנות ירקות. בסריקה של רחובות העיירה, באמצעות ניווט Street View של Google Maps, ראו החוקרים במקרה שני גברים משוחחים מחוץ לחנות ירקות בשם "הגן של מאנו". הם חשבו שהחזות של אחד מהם מזכירה את זו של הפושע הנמלט, אך אישרו שאכן מדובר בגאמינו רק אחרי שגילו שסמוך לחנות הייתה מסעדה בשם "המטבח של מאנו".
המסעדה וחנות הירקות נסגרו מאז שהתמונה צולמה, אך המשטרה מצאה תמונה של גאמינו בעמוד הפייסבוק של המסעדה. היא זיהתה את הרוצח בין השאר בזכות סימן ההיכר שלו, צלקת על הסנטר.
גאמינו נעצר ב-17 בדצמבר, אך הפרטים על מעצרו פורסמו רק היום בעיתון לה רפובליקה. כשנתפס אמר לשוטרים: "איך מצאתם אותי? ב-10 השנים האחרונות לא צלצלתי אפילו למשפחה שלי". כרגע הוא נמצא במעצר בספרד, והחוקרים האיטלקים מקווים שהוא יוסגר לאיטליה עד סוף פברואר.