ראש האופוזיציה יאיר לפיד יצא הערב (שלישי) נגד חוק הגיוס החדש שהובא לכנסת על ידי צה"ל - ולא נותן פתרון לסוגיית אי-השוויון בנטל - וקרא לשרים בני גנץ וגדי איזנקוט להתנגד ולפרוש מהממשלה. "אין שווים ושווים יותר. אם אנחנו בבוץ, כולנו באותו בוץ", אמר, "לא יכול להיות ששני רמטכ"לים ישבו מנגד בזמן שפוטרים מגיוס מאות אלפי צעירים חרדים שצה"ל זקוק להם. לא יכול להיות שתמשיכו לשבת בממשלה שתעביר את זה".

הוא הוסיף: "אני קורא מפה לחברי הכנסת של הקואליציה, בעיקר של הליכוד, לפעול לפי צו מצפונם, לפעול לפי מה שהם אומרים לנו בחדרים הסגורים, ולא לתת לחוק הזה לעבור. לא יכול להיות שתשימו את הפוליטיקה לפני הביטחון ולפני עם ישראל ותתמכו בחוק הזה".
לדבריו, "התגובה האוטומטית של נציגי המפלגות החרדיות בכל פעם שעולה נושא הגיוס היא: 'זו שנאת חרדים, איך אתם מעזים להציע שהילדים שלנו יחיו וימותו עם הילדים שלכם?' אין פה שום שנאת חרדים. יש פה בעיקר כאב. זה לא צודק, זה לא הוגן, זה צריך להיגמר".
בהצהרתו, נשאל לפיד אם מתקיימים מגעים עם הליכוד לכניסתו לממשלה, ומה התנאי לכך. "הצעתי רשת ביטחון לנתניהו, כולל כניסה לממשלה במקום בן גביר וסמוטריץ', בשביל לאפשר עסקת חטופים. הממשלה הזו לא כשירה, ראש הממשלה הזה לא כשיר, ואין לי שום רצון לשבת תחתיו. אני אעשה את זה בשביל לאפשר עסקת חטופים - צריך להחזיר אותם הביתה, זו המחויבות העליונה שלנו", השיב.