סוף לכמעט שבועיים בלי טיפת גשם: החודש שהוא בימים כתיקונם הגשום ביותר היה הפעם יבש ברובו, אבל היום האחרון של ינואר נראה כמו שחורף צריך להיראות – ושיא המערכת עוד לפנינו. ביממה האחרונה בכמעט כל האזורים בצפון ובמרכז ירדה כמות משקעים דו-ספרתית במילימטרים, וגם בצפון הנגב נהנו מקצת גשם.
שיא הגשם ביממה האחרונה ירד באזור לכיש. עד 15:00 אחר הצהריים ירדו בנגבה ובגת שליד קיבוץ גת 55 מ"מ, כמעט כולם מהבוקר. במרום גולן נמדדו 47 מ"מ, וגם בכפר גלעדי שבאצבע הגליל ובתבור ירדו יותר מ-40 מ"מ. באריאל נמדדו 39 מ"מ, בעפולה 27 מ"מ ובירושלים 22 מ"מ. במישור החוף ירד מעט פחות גשם – 23 מ"מ בשבי ציון שליד נהריה, 16 בחיפה, 13 בתל אביב ובחדרה ו-11 באשקלון.

3 צפייה בגלריה
שלג כבד בחרמון
שלג כבד בחרמון
איש שלג בחרמון. עונת הגלישה תיפתח?
(צילום: אתר החרמון)
הכינרת, שביחס לממוצע מאזן הגשמים שירד בה השנה נמוך במיוחד, קיבלה תוספת קטנה במהלך היום – 24 מ"מ ירדו בצמח שבדרום הימה.
מזג האוויר גרם גם לנזקים - עצים קרסו, בבוקר אירעו הפסקות חשמל באזור השרון, ואחר הצהריים נחסם לתנועה לשעה צומת מצדה בכביש 90 בעקבות הצפת נחל חבר.
חזאי ynet, דני רופ, הדגיש כי זו רק ההתחלה: "מרגש לראות מזג אוויר חורפי בסוף ינואר ולא להיות עם טי-שירט בחוץ. זו לא סערה אבל לפרקים מסוימים מזג האוויר יהיה סוער, במיוחד מחר אחר הצהריים. עד סוף המערכת הזו נקבל כמויות גשם יפות".

3 צפייה בגלריה
קשת בענן בחריש
קשת בענן בחריש
קשת בענן בחריש
(צילום: רויטל מדר)
3 צפייה בגלריה
מזג אוויר חורפי רחוב בר אילן הרצליה
מזג אוויר חורפי רחוב בר אילן הרצליה
עץ שקרס בהרצליה
(צילום: שי סיני)
מחר, יום רביעי, צפוי לרדת שלג בחרמון וייתכן גם שלג קל בפסגות הרי הצפון. קיים חשש להצפות במישור החוף. ביום חמישי הטמפרטורות יישארו נמוכות, אבל צפויים רק גשמים מקומיים. בשישי תהיה עלייה בטמפרטורות, ומשעות הצהריים בשבת הרוח תתחיל להתחזק ועשוי לרדת גשם. "ביום ראשון ושני עשויה להיות אפילו מערכת עוצמתית מזו, עם שלגים", אמר דני רופ.
אבל למי שמצפה לשלג בירושלים נכונה אכזבה: "זה יכול להגיע לרמת הגולן ביום שני, אבל ירושלים כרגע לא במשחק. בסוף כשבאות המערכות האלה זה בא אחד אחרי השני, וזה מה שילווה אותנו בשבועיים הקרובים".
כבר הבוקר נערמו במפלס התחתון באתר החרמון שבעה סנטימטרים של שלג, לאחר שלג כבד שירד הלילה והבוקר. האתר סגור היום ומחר, ודוברת האתר מיקי ענבר אמרה כי השאלה הגדולה היא אם בסוף המערכת השלג שירד יספיק לגלישה: "אנחנו מקווים שנוכל לפתוח מהר, וכשהאתר ייפתח נעבור למתכונת חורף - כניסה בהזמנה וברכישה מראש".