בקיבוץ גשר הלכה לעולמה חברת הכנסת לשעבר עדנה סולודר מהמערך והיא בת 94. מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה ספד: "אנו מרכינים את ראשנו על מותה של עדנה, שהייתה חלוצה ומגשימה, ומילאה תפקידים רבים בקיבוצה בתנועה הקיבוצית ובכנסת".
שמחה הוסיף: "עד לאחרונה עוד מילאה תפקידים במסגרות חינוך ותרבות תנועתיים. היא הייתה מדור המייסדים של המדינה שלחמו בעוז במלחמת העצמאות והנחילו לנו מדינה חופשית. לאורם נלך, יהי זכרה ברוך".
2 צפייה בגלריה
עדנה סולודר ז"ל
עדנה סולודר ז"ל
עדנה סולודר (מימין) לצידה של רחל יעקב רבין
(צילום: איציק הדר)
סולודר הייתה בין הראשונים שנולדו בקיבוץ אשדות יעקב. אחרי סיום לימודיה התיכוניים היא הצטרפה לארגון "ההגנה" והשתתפה במלחמת העצמאות כקשרית במהלך הקרבות בעמק הירדן ובקיבוץ גשר. אחרי סיום המלחמה למדה סולודר מוזיקה ופסנתר בתל אביב, ועם תום לימודיה שבה לקיבוץ ושימשה במשך 20 שנה כמורה למוזיקה בעמק הירדן.
ב-1950 היא נישאה לרזי (רזיאל) סולודר, חבר גשר, וכעבור שלוש שנים עברה לגור איתו בקיבוץ. סולודר שימשה כמזכירת הקיבוץ בין 1967 ל-1971 וגם בין השנים 1978 ל-1980. היא מילאה גם תפקידים שונים בתנועה הקיבוצית ובכללם מזכירת הפנים של הקיבוץ המאוחד בין 1972 ל-1978.
סולודר נכנסה לכנת מטעם מפלגת המערך (לימים העבודה) בינואר 1982. במהלך כהונתה עד 1992, הייתה סולודר חברה בכמה ועדות בכנסת. ב-1984 עמדה סולודר יחד עם ח"כ יוסי שריד מאחורי הגבלת חסינותו הפרלמנטרית של ח"כ מאיר כהנא, על-מנת לאפשר למשטרה למנוע ממנו כניסה לכפרים ערביים. ב-1986 היא ניצלה מניסיון פיגוע במטוס אל על שעשה את דרכו מלונדון לישראל. ב-1987 הקימה יחד עם ח"כ גאולה כהן את השדולה למען ג'ונתן פולארד.
2 צפייה בגלריה
עדנה סולודר ז"ל
עדנה סולודר ז"ל
סולודר עם מוריס ורוחמה בבני, ''המשפחה" בגשר
(צילום: איציק הדר)
ב-2016 סיפרה סולודר ל-ynet על כך שנפלה קורבן להונאת קשישים. "בסך הכול קניתי מהם מכשיר למים צלולים כי יש אצלנו הרבה אבנית. הם אמרו שהמכשיר שלהם יותר משוכלל, ואז התחילו הבעיות", סיפרה אז סולודר.
היא הוסיפה אז: "בכל פעם הם הביאו מכשיר חדש, ובכל פעם שהתקלקל הם אמרו שאין חלפים וצריך שוב מכשיר חדש, למרות שהיה לי ביטוח. יותר מזה: אישרתי להם למסור את כרטיס האשראי שלי לחברה שהם עבדו איתה, ואז גיליתי שהם מסרו את המספר לכל מיני חברות. ירדו תשלומים לחברה של חומרי בניין, תיירות, חשמל".