כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד צעיר בן 22, תושב הצפון, בגין הצתת רכב של מנהל בית ספר בבית שאן שבו לומד אחיו הצעיר לפני כשבועיים - כנקמה על כך שלא הוציא אותו לטיול השנתי באילת. בנוסף תוגש נגד הנאשם בקשת מעצר עד תום ההליכים.
ב-26 בפברואר התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על רכב שעולה באש באחת השכונות בבית שאן. למקום יצאו צוותי לוחמי אש שהצליחו להשתלט על האש. לרכב נגרם נזק כבד מאוד, ורכב שחנה ליד נפגע גם מהדליקה.
1 צפייה בגלריה
הרכב המוצת של מנהל בית הספר בבית שאן
הרכב המוצת של מנהל בית הספר בבית שאן
הרכב השרוף של מנהל בית הספר בבית שאן
זמן קצר לאחר מכן המשטרה הבינה שמדובר בהצתה ופתחה בחקירה. תחילה עלה חשד שכמה תלמידים שלומדים בבית הספר וסורבו לצאת לטיול שנתי כצעד ענישתי היו מעורבים באירוע, וארבעה מהם נעצרו. עם התקדמות החקירה עלה חשד שגם הנאשם מעורב בהצתה, כשהמניע הוא נקמה על כך שאחיו הצעיר לא ייצא לטיול השנתי. חלק מהתלמידים קשרו אותו בחקירתם להצתת הרכב, למרות שהוא הכחיש. בהמשך התחזקו הראיות נגדו, ועל פי חומר החקירה הוא הצית את הרכב לאחר שהבין שאחיו "נפגע" מכך שלא ייצא לטיול.
פקד שרבל אסמיר, ראש משרד חקירות במרחב העמקיםפקד שרבל אסמירצילום: עידו ארז
"מדובר באירוע חמור מאוד", סיפר פקד שרבל אסמיר, קצין חקירות בכיר במרחב העמקים שמנהל את החקירה. "יש בו תעוזה ואומץ ללכת ולפגוע באיש חינוך ותיק שקיבל החלטה שבסמכותו. עצרנו במהלך החקירה כמה צעירים נוספים במטרה להגיע לחקר האמת. מבחינתי, רק בנס לא נפגעו בני אדם כתוצאה מההצתה. האש שהשתוללה הייתה עלולה לפגוע בבתים סמוכים".
עו"ד ימימה אברמוביץ'עו"ד ימימה אברמוביץ'צילום: גיא צרחי
עו"ד ימימה אברמוביץ', שמייצגת את הנאשם, מסרה בתגובה: "הנאשם כופר בכל החשדות נגדו. מדובר בצעיר נורמטיבי וללא כל עבר פלילי, אין לו שום קשר לאירוע או לשאר המעורבים ועל כן נבקש לשחררו ממעצר. כשנקבל את החומר נלמד את התיק ונגיב בבית המשפט".