3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בצומת דורות
זירת תאונת הדרכים בצומת דורות
זירת התאונה בצומת איבים
(צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)
בית המשפט לתעבורה באשדוד גזר אתמול (ראשון) שנת מאסר על נהג המונית רוסלן ספרוב, שגרם לפני שנתיים למותם של ציון פרץ ז"ל משדרות והצעיר חגי זבלבסקי ז"ל מקיבוץ אור הנר. בתאונה הקטלנית שאירעה בצומת איבים מצפון לשדרות התנגש ספרוב במשאית, ומותם של פרץ וזבלבסקי שהיו בדרכם למוסד החינוכי של חגי נקבע במקום. במסגרת הסדר טיעון הורשע ספרוב בגרימת מוות בנהיגה רשלנית, ובנוסף לשנת המאסר יפצה כל משפחה ב-15 אלף שקל.
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בצומת דורות
זירת תאונת הדרכים בצומת דורות
(צילום: מחלקת בטחון שער הנגב)
3 צפייה בגלריה
ההרוג באונת הדרכים- ציון פרץ
ההרוג באונת הדרכים- ציון פרץ
ציון פרץ ז"ל
רונן פרץ, בנו של ציון ז"ל, אמר היום בשיחה עם ynet כי למשפחה יש הרבה ביקורת על גזר הדין, ואמר כי הסדר הטיעון התקבל בגלל שלנהג לא היו עבירות תנועה קודמות. "אמרנו את מה שהיה לנו להגיד בבית המשפט", אמר פרץ. "בעיניי העונש הזה הוא בדיחה, אבל לא אנחנו מחליטים אלא בית המשפט. אנחנו גם לא מצפים שיוגש ערר, וגם אמרנו שאנחנו לא רוצים שיוגש ערר כי הדיונים המשפטיים לא עשו לנו טוב. אמא שלי הגיעה לכל הדיונים המשפטיים ובכל פעם שחזרנו משם זה לא עשה לה טוב, ואנחנו דואגים לה". הוא הוסיף כי "אנחנו רוצים שההליך יהיה מאחורינו. הכאב גדול וממילא דבר לא יעזור ובטח שלא יחזיר את אבא ואת חגי".
פרץ בן ה-70 ליווה את חגי (19) בכל יום לבית הספר שלו בבאר שבע, ובין השניים היה קשר מיוחד אותו תיארו קרוביהם "כמו סבא ונכד". בנו של פרץ, אלעד, סיפר לאחר התאונה כי חגי היה הילד הראשון ששובץ איתו בהסעות מטעם המועצה. "כל מילה שנייה שלו הייתה חגי. הוא לא רצה לצאת לחופשות מהדאגה לחגי, התווכח על הנהגים ורצה שיהיה לו נהג קבוע למקרה של התקף. הוא היה מאוד קשור אליו".
בימים אלה מובילים תושבי האזור מאבק במטרה להסדיר את צומת איבים ודורשים להציב רמזור במקום. מדי יום נרשמים במקום עומסי תנועה רבים, ולאור הגידול באוכלוסייה באזור שדרות ויישובי שער הנגב הצומת הפך למוקד סיכון משמעותי עבורם.