שר הבריאות אוריאל בוסו חשף אתמול (יום ראשון) כי עדינה משה (72) מקיבוץ ניר עוז, ששוחררה ביום שישי האחרון משבי חמאס, פעלה באצילות כשניסתה לוותר על חזרתה לארץ לטובת חטופה אחרת. "פגשתי את עדינה משה שחזרה משבי חמאס", סיפר השר בוסו. "עדינה סיפרה לי על ויכוח שהיא ניהלה עם המחבל במעמד השחרור וביקשה ממנו שישחרר במקומה אישה אחרת - מבוגרת ממנה ובמצב פחות טוב. זו תמצית מהגבורה של האנשים הנדירים האלה".
1 צפייה בגלריה
סעיד ז"ל ועדינה משה
סעיד ז"ל ועדינה משה
עדינה משה לצד בעלה סעיד שנרצח
(צילום: באדיבות המשפחה)
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
מעיין משה, אחייניתה של עדינה, סיפרה לטיימס הבריטי: "היא ידעה שמשהו קורה כשכל ההפצצות פסקו לפתע ביום שישי ופתאום שררה דממה. דודתי אמרה כשהוציאו אותם מהמנהרה הם פחדו וחשבו שהולכים להוציא אותם להורג. רק כשראו את כלי הרכב של הצלב האדום, הם הבינו שהם בדרך לשחרור". קרוב משפחה הוסיף: "הם המשיכו להפעיל טרור עד הרגע האחרון".
עדינה, שעזבה אתמול את בית החולים וולפסון בחולון, כואבת על כך שלא הייתה בהלוויית בעלה סעיד, שנרצח לנגד עיניה ב-7 באוקטובר, והיא לא הצליחה להתאבל עליו בשבי העזתי.
ענת שושני, נכדתה של עדינה, סיפרה על המורכבות והתחושות הקשות: "סבתא מספרת מה עבר עליה כל התקופה הזו. כשהיא נלקחה לשבי, היא ראתה את סבא שלי נורה שוב ושוב, בזמן שהייתה שם הייתה עסוקה בהישרדות ולא נכנסה למחשבות על האם הוא חי או מת. כשהיא חזרה היא כבר ידעה שהוא מת, סיפרנו לה שקברנו אותו והיא לקחה את זה מאוד קשה. עד עכשיו היא לא מוכנה לראות אפילו תמונה של הקבר. האבל עליו זו ההתמודדות הכי קשה עבורה כרגע, יותר מהקושי על מה שעבר עליה שם".
בני המשפחה עוטפים את עדינה ואמרו כי עוד מצפה לה שיקום ארוך. "סבתא שלי אישה חזקה, היא נלקחה לעזה כשתלשו ממנה את כל התכשיטים שלה ותוך כדי שהיא רואה מחבל נכנס הביתה ומוודא הריגה בסבא שלי", סיפרה שושני. "היא הוחזקה בתנאים מאוד קשים, היא עוד מעכלת בכלל שהיא פה ועדיין לא החליטה איפה תגור. קשה לה מאוד לשמוח, הבית שלה נשרף כליל, היא איבדה את בעלה שבאמת היה החבר הכי טוב שלה, אז זו תהיה דרך ארוכה ולא פשוטה. זה שיקום שייקח זמן".
פורסם לראשונה: 23:15, 26.11.23