ערעור שהגיש גבר, שהורשע ברצח אשתו מול בתה בת ה-17 כשש שנים, נדחה הבוקר (יום ד') בבית המשפט העליון. הגבר ערער גם על הרשעתו ברצח וגם על עונש מאסר עולם שנגזר עליו. השופטים קבעו כי רצח אם בפני ילדיה נחשב רצח ב"אכזריות מיוחדת" ולכן קבעו שהוא נופל תחת סעיף "רצח בנסיבות מחמירות", שמחייב עונש של מאסר עולם. למרות שדבר הרצח פורסם בעבר וגם שמות הנרצחת והנאשם - הוחלט לפרסם את ההחלטה ללא פרטים מזהים.
הרצח התרחש בסוף 2015 בעקבות עימות על זכויות הרוצח בדירה. האישה ניסתה לצאת מהדירה, אולם הרוצח מנע ממנה ומול בתה בת ה17 מנישואין קודמים ומול שכנתה שניסתה לעזור הוא דקר אותה באכזריות למוות.
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
(צילום: shutterstock)
בשנת 2019 הוא הורשע ברצח בבית המשפט בלוד ונידון למאסר עולם באופן אוטומטי. האיש ערער לבית המשפט העליון באמצעות עורכי הדין טל ענר (שקודם לשפיטה מאז) ועורך הדין עופר אשכנזי מהסנגוריה הציבורית. לטענתו, לאחר שהורשע - ועוד לפני שנגזר עליו מאסר עולם, נכנסה לתוקף הרפורמה לעבירות המתה ששינתה את מדרג עבירות הרצח. החוק החדש מאפשר הרשעה ברצח ללא חובת מאסר עולם במקרים מסוימים ולכן הרוצח ביקש להקל עליו.
לפני הדיון פנתה הבת, שהייתה עדה לרצח, לשופטים וביקשה שלא להקל על הרוצח. במכתב שהגיע אז לידי ynet כתבה: "אני מצולקת נפשית. הוא רצח לי אותה מול העיניים באכזריות בלי טיפה של אנושיות, תתחשבו בי ובמשפחה שלי, הסבל לא מניח לנו תתנו לו את מה שמגיע לו. זה מחזיר אותי אחורה לאותו יום נורא שוב ושוב". עו"ד תמי קלנברג-לוי, ייצגה את משפחתה מטעם תכנית סנ"ה של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים.
במשפט במחוזי, הבת העידה עדות מצמררת ותיארה את הרצח: "אני רואה את כל מה שקורה. ראיתי את הנאשם ואמא מתקדמים לכיוון הדלת, והם כבר יצאו מהדלת, היו איפה שהשטיח, נשענו על הקיר באותה תנוחה שהוא מחזיק אותה וממשיך...".
השופטים בעליון דחו היום את בקשת הרוצח, וקיבלו את עמדת עורכת הדין אפרת גולדשטיין מפרקליטות המדינה, הם קבעו שביצע רצח בנסיבות מחמירות, שמשמעותו מאסר עולם לפי החוק החדש, בין היתר בגלל שהרצח בוצע באכזריות מיוחדת - מול בתה של הקורבן.
2 צפייה בגלריה
שופט העליון ניל הנדל בדיון דוברי נתניהו
שופט העליון ניל הנדל בדיון דוברי נתניהו
שופט העליון ניל הנדל
(צילום: לע"מ)
סגן הנשיאה, שופט העליון ניל הנדל כתב בהחלטה: "הנסיבות האיומות והמבעיתות של מעשה הרצח שביצע המערער מאפשרות לקבוע ללא קושי מיוחד כי מתקיים בו היסוד של 'אכזריות מיוחדת'. כך בראש ובראשונה מאחר שהמעשה נעשה בנוכחותה של א', קטינה, ביתה של המנוחה, שהייתה עדת ראייה לאירוע. א' ראתה את המערער ואת אמה (המנוחה) רבים בעניין הדירה, ולבסוף ראתה כיצד אימה מתמוטטת על הרצפה מדממת. א' אף ניסתה להפסיק את המעשה הנורא של המערער – היא צעקה עליו שישחרר את אימה וניסתה בעצמה לשחרר את לפיתתו של המערער בה, אולם ללא הועיל; המערער צעק עליה 'תעופי מפה' ושלף בפניה סכין שנשא מתחת לחולצתו". להחלטה, שהתקבלה פה אחד, הצטרפו השופטים יוסף אלרון ועוזי פוגלמן.