בני זוג בשנות ה-70 לחייהם מקריית גת הורדו ברגע האחרון מספינת נופש שעמדה להפליג יוון לאחר שהתגלה שעלו עליה בעודם חולי קורונה מאומתים. כך נודע היום (ראשון) ל-ynet.
במשרד הבריאות התקבלו נתונים על כך שבבדיקת אנטיגן האחרונה יצאו השניים חיוביים לנגיף, אך ביממה לאחר מכן הסתפקו בתוצאה השלילית הראשונה שיצאה להם ובחרו לעלות על הספינה. לפי נוהלי משרד הבריאות, בדיקת אנטיגן שלילית תקפה רק חמישה ימים לאחר תחילת בידוד, והבדיקה היחידה שיכולה "לבטל" את התוצאה חיובית באנטיגן היא בדיקת PCR.
1 צפייה בגלריה
ספינת תענוגות
ספינת תענוגות
עלו על ספינת הנופש למרות שלא הוגדרו מחלימים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
יצוין כי בחודשים האחרונים חלק ניכר ממדינות העולם ביטלו את חובת הבדיקות כתנאי לכניסה וכך גם בנתב"ג, אך חברות תעופה, כמו גם חברות ספנות, עדיין רשאיות לדרוש מנוסעיהן בדיקות. למרות שהשניים עברו את הבדיקה המהירה מראש בעקבות דרישת חברת הנסיעות, בחקירה האפידמיולוגית שנערכה לבני הזוג (בשל קבוצת הגיל שאליה הם משתייכים), ציינו כי בכוונתם להפליג בימים הקרובים לנופש - והמידע הוביל בסופו של דבר את ההגעה אליהם ברגע האחרון והורדתם מהסיפון.

מספר החולים קשה - הגבוה ביותר זה ארבעה חודשים

לפי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 4,333 ישראלים כחיוביים לקורונה. מדובר במספר החיוביים היומי הנמוך ביותר מאז 11 ביוני, אך בשבתות מספר הבדיקות נמוך מימים אחרים. בסך הכול פוענחו אתמול כ-12 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 36.4%. מקדם ההדבקה ממשיך לרדת באיטיות והוא עומד הבוקר על 0.89 – דבר המעיד על דעיכה קלה של המגפה.
430 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה בבתי החולים ברחבי הארץ. מדובר במספר החולים הקשים הגבוה ביותר מאז 6 במרץ. 74 מהחולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה. במהלך סוף השבוע הגיע מספר החולים הקשים ל-434.