1 צפייה בגלריה
אילוס אישה אזיקים
אילוס אישה אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שוכנע להגיע למפגש רומנטי - והותקף: לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש אתמול (יום רביעי) כתב אישום נגד תושבת סכנין בת 20, שלפי המתואר פיתתה גבר שאותו הכירה ברשת להיפגש איתה. לאחר מכן הוא נחטף והותקף בידיה ובידי שני גברים נוספים שארבו לו. פרקליטות מחוז חיפה, שהגישה את כתב האישום, מייחסת לצעירה הנאשמת עבירות חמורות של חטיפה לשם סחיטה ושוד בנסיבות מחמירות. יודגש כי היא כבר ריצתה חצי שנת מאסר בפועל בגין אותן עבירות.
לפי כתב האישום שהגיש עו"ד מיכאל יפרח, הנאשמת והמתלונן הכירו במרץ 2021 ביישומון "מסנג'ר". השניים התכתבו ושוחחו פעמים רבות, וחלק מהשיחות כללו תכנים אינטימיים. ב-19 בספטמבר, נכתב באישום, קשרה הצעירה קשר עם שניים נוספים - שאינם מוכרים למשטרה ולפרקליטות - במטרה לתקוף את האיש, לחטוף אותו ולשדוד את כספו ורכושו.
הנאשמת, כך נטען, יצרה קשר טלפוני עם המתלונן והציגה בפניו מצג כוזב שלפיו היא מעוניינת להיפגש עמו כחלק מהקשר ביניהם. המתלונן, שהאמין לכך, הסכים להגיע למפגש, והנאשמת הנחתה אותו כי יגיע לסכנין ואז היא תשלח לו מיקום.
ואכן, לאחר שהגיע לסכנין, הנחתה הצעירה את המתלונן להגיע למיקום ששלחה לו – שטח מיוער סמוך ליישוב יובלים. עם הגיעו, יצאה הנאשמת מרכבה, נכנסה אל רכב המתלונן והתיישבה במושב הנוסע הקדמי. "הנאשמת ביקשה מהמתלונן שיעברו לשבת במושב הנוסעים מאחור, ובהמשך לכך עברה למושב האחורי", טען התובע, עו"ד יפרח, "המתלונן ניגש אף הוא לדלת המושב האחורי ברכב, אז ריססה הנאשמת זג פלפל על פניו של המתלונן וקראה לאחרים להגיע. המתלונן, שנפגע בעיניו והתקשה לנשום, יצא מהרכב".
בשלב זה, יצאו מבין העצים שני התוקפים האחרים כשהם רעולי פנים והחלו לקלל את המתלונן. אחד מהם אחז בידו צינור ברזל והניפו ֹלכיוון המתלונן המבוהל שהתחנן על נפשו. 'קחו מה שאתם רוצים'", אמר להם באימה.
אחד התוקפים, לפי האישום, הורה לאיש להוציא את כל מה שיש לו ושאל אותו היכן חפציו. האחרים לקחו מהרכב את מכשיר הטלפון הנייד של המתלונן מסוג גלקסי Note 20 ואת הארנק של המתלונן שהכיל 3,800 שקלים ושלושה כרטיסי אשראי. הם תלשו מידו של המתלונן שרשרת זהב ששוויה כ-2,500 שקלים ושעון.
בכתב האישום נטען כי שני הגברים שסייעו לנאשמת, הטילו אימה על המתלונן לאחר שאחד מהם הורה לחברו לירות במתלונן, וזה השיב לו כי כשיסיים יירה במתלונן ברגליו. בשלב זה, נכנסו הנאשמת ושני האחרים לרכב ונמלטו מהמקום.
כפי שצוין, הפרקליטות טוענת כי לחובתה של הנאשמת הרשעה קודמת אחת מ-17 בספטמבר בגין עבירה שנעברה ב-1 בפברואר 2020, שעניינה סחיטה באיומים, חטיפה לשם רצח או סחיטה וסיוע לסחיטה בכוח.
גם במקרה זה, טוענת הפרקליטות, "תכננה אותה הנאשמת עם אחרים ובהמשך לכך גם יישמה, באופן שבו יצרה קשר עם המתלונן והציגה בפני מצג שווא לפיו ברצונה להיפגש עמו למפגש אינטימי. כך פיתתה אותו לשטח מיוער סמוך ליישוב הררית, אז נחטף אותו הגבר, הוכה ונסחט. בתיק זה נידונה הנאשמת לעונש מאסר בפועל של 15 חודשים, ממנו השתחררה רק באמצע חודש פברואר השנה. בנוסף הוטל עליה עונש מאסר מותנה של 12 חודשים שהינו בר הפעלה בתיק זה".
"הדבר המלמד כי המשיבה נעדרת מורא מן החוק ומשכך מסוכנותה מוגברת", טען עו"ד יפרח בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרה של הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.