1 צפייה בגלריה
מצעד הדגלים נעצר בשער שכם
מצעד הדגלים נעצר בשער שכם
מצעד הדגלים בשנה שעברה
(צילום: AFP)
מצעד הדגלים המסורתי ביום ירושלים יעבור השנה דרך שער שכם, ואין כל כוונה לשנות את המסלול הרגיל שלו - גם במחיר של הסלמה. כך אומרים פקידים בכירים בירושלים, לקראת המצעד שיתקיים ביום חמישי ב-18 במאי.
לדברי בכירים בירושלים, השנה הוחלט שהטיפול במצעד יהיה ברמת משטרת המחוז. "אנחנו לא עושים מזה סיפור כי אין צורך להרים אותו", אמרו. "אנחנו לא מדברים עליו ומתנהלים בערוצים שקטים כדי להבטיח שהאירועים יעברו בלי עימותים".

מצעד הדגלים, הידוע גם בשם "ריקוד הדגלים", מתקיים כל שנה ביום ירושלים כדי לחגוג את איחוד העיר. המצעד מזוהה עם הציונות הדתית, ומדי שנה מנצלים אותו גם גורמים קיצוניים כדי להשמיע קריאות גזעניות ולהתעמת עם תושבים ערבים. במזרח ירושלים מתפרש המצעד כפרובוקציה והתרסה נגד התושבים הערבים, וארגוני הטרור מנצלים זאת כדי להתסיס את האווירה.
במאי 2021 החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו על שינוי מסלול המצעד, כך שיגיע לכותל דרך שער יפו ולא שער שכם. למרות שינוי המסלול המשטרה ביטלה את המצעד כשעתיים מראשיתו, לאחר ירי רקטות מרצועת עזה על ידי החמאס - דבר שהוביל גם למבצע "שומר החומות". שנה לאחר מכן, ממשלת בנט-לפיד אפשרה את קיומו של המצעד במסלול הרגיל תוך התעלמות מאיומי חמאס שהדבר יביא להסלמה - שאכן לא תהחרשה. גם השנה, כאמור, השאיפה היא לקיים את המצעד במסלול הרגיל.
מנכ"לית עמותת עיר עמים, יהודית אופנהיימר, מסרה כי "מעבר המצעד בשער שכם וברובע המוסלמי במסווה של 'משילות וריבונות' הוא מפגן כוח שנועד להתסיס את העיר". אופנהיימר טענה כי נוכחותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שממונה על המשטרה, "תחמיר את המופעים, ולכן אין לאפשר למצעד לעבור ברובע המוסלמי ובשער שכם". לדבריה, "משילות נמדדת באחריות ובדאגה למיעוט, ולא בדורסנות ובמפגני עליונות".