2 צפייה בגלריה
 רס"ר ניקולאי ודובנקו וזירת התאונה
 רס"ר ניקולאי ודובנקו וזירת התאונה
רס"ר ניקולאי ודובנקו וזירת התאונה
(צילום: דוברות איחוד והצלה)
בחלקה הצבאית בבית העלמין הישן בראשון לציון הובא למנוחות לוחם הימ"מ רב-סמל ראשון ניקולאי ודובנקו (34), שנהרג אתמול בבוקר (שלישי) בהתנגשות אופנועו עם משאית במנהרות הראל בכביש 1 לכיוון ירושלים. "אנו עומדים פה המומים, קשה לתאר את תחושות הכאב", ספד ללוחם מפקד היחידה הלאומית של ישראל ללוחמה בטרור.
שישה לוחמי ימ"מ נשאו על כתפיהם את ארונו של חברם ליחידה בדרכו האחרונה אל חלקת הקבר הטרי. אחרי הארון צעדו האלמנה קרינה וההורים סרגיי ורחל. בני משפחה וחברים עטפו את קרוביו של הלוחם, ועשרות לוחמי היחידה עצרו את שגרת הלחימה בטרור והגיעו להיפרד מחברם.
2 צפייה בגלריה
קברו של ניקולאי ודובנקו ז"ל
קברו של ניקולאי ודובנקו ז"ל
קברו של רב-סמל ראשון ודובנקו
(צילום: יריב כץ)
ודובנקו, שעלה לישראל מרוסיה, הגשים לפני שנתיים וחצי את חלומו להתקבל לקורס לוחמי הימ"מ היוקרתי והמפרך. הוא סיים אותו בהצלחה וזכה להפוך ללוחם מן המניין. "ניקולאי השתתף בעשרות פעולות מבצעיות שהצילו חיים של הציבור בישראל", סיפרו לוחמי היחידה על שירותו של ודובנקו.
מפקד בימ"מ ספד: "ניקולאי, עצרנו החברים מהיחידה את המרוץ עם קבלת הבשורה המרה. מצאת את מותך בארץ שעלית אליה כציוני, הארץ שלמענה התגייסת לימ"מ, להגן על הארץ שכה אהבת. חסר לנו חבר יקר שהאיר פנים, חסר לנו אבא יקר שהילדים עוד מחכים לו שיחזור הביתה, אתה חסר לאשתך שתחזור הביתה. ניקולאי, אתה חסר לנו".
האלמנה קרינה, שתגדל לבדה את ילדיהם בני חמש ושנה, התקשתה להיפרד מניקולאי: "אני לא יודעת איך אחיה בלעדיך, איך הילדים שלנו יחיו בלי אבא. היית הגבר שלי, החצי שלי, השלמנו אחד את השנייה. אתה אדם כל כך טוב עם לב פתוח, רצית לעזור לכולם. היית בן טוב, תמיד עזרת לאימא שלך, היית אבא טוב. תחסר לנו".

המפקד הישיר של ודובנקו אמר: "ניקולאי עלה לארץ בגיל 15, התגייס לגולני, בהמשך עבד במשרד הביטחון באבטחה. הוא היה לוחם אחראי ומקצועי, שלקח חלק נכבד בפעילות היחידה. ניקו, קשה לנו לדבר עליך בלשון עבר, נזכור אותך לעד".
אחריו ספד מפקד הימ"מ. "חודש אדר, ושמחה היום אין", אמר מפקד יחידת העילית. "הרגע הזה שמספידים אותך לא עלה במוחנו. ניקולאי, נלקחת מאיתנו, גיבור ולוחם ברמ"ח אבריך, מלח הארץ. שנתיים וחצי אתה איתנו, היית ממוקד בהגנה על הארץ.
"השתתפת במשימות מסכנות חיים שלא ניתן לספר עליהן. אנו עומדים פה המומים, קשה לתאר את תחושות הכאב. ניקולאי, השארת ערכים של מצוינות וערכים. היית בעל לקרינה, אבא לאיוון בן חמש ומיכאל בן שנה. בנם של רחל וסרגיי, אח לאלין. גורלך נקשר איתנו, נספר לילדים שלך עד כמה היית גיבור ואמיץ לב".
הדיווח על התאונה התקבל במרחב ירושלים של מד"א אתמול בשעה 09:20. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו לזירה קבעו את מותו של ודובנקו במקום. הפרמדיק לישי שמש סיפר כי האופנוע שעליו רכב הלוחם אותר מעוך וכי ודובנקו שכב לידו מחוסר הכרה עם חבלה רב-מערכתית קשה מאוד. "ביצענו בו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".
פורסם לראשונה: 22:42, 22.02.22