4 צפייה בגלריה
ארה"ב הגרלה לוטו מגה מיליונס קליפורניה
ארה"ב הגרלה לוטו מגה מיליונס קליפורניה
סכום עצום, ומנחש נכונה אחד. בדוכן בקליפורניה
(צילום: EPA)
שישה מספרים הפכו אמריקני אחד למיליארדר: מנחש בודד זכה היום (שבת) ב-1.337 מיליארד דולר, אחרי שניחש נכונה את כל ששת המספרים בהגרלת הלוטו Mega Millions בארצות הברית. זו למעשה הפעם השנייה בהיסטוריה שאמריקני זוכה בלוטו ביותר ממיליארד דולר.
הכרטיס הזוכה נקנה באילינוי, והמספרים שהפכו למיליארדר את אותו אדם - שזהותו אינה ידועה - הם 13, 36, 45, 57 ו-67. כדור המגה היה 14. הפרס ב-Mega Millions תפח לממדים כאלה משום שבמשך 29 הגרלות ברציפות – מאז 15 באפריל – איש לא הצליח לנחש נכונה את כל המספרים. בליל ההגרלה עצמו עמד הפרס על 1.28 מיליארד דולר, אבל הערב נודע כי בינתיים הוא תפח ל-1.337 מיליארד, וזה הסכום שגרף המנצח.

4 צפייה בגלריה
ארה"ב הגרלה לוטו מגה מיליונס דטרויט
ארה"ב הגרלה לוטו מגה מיליונס דטרויט
הטירוף הוביל לזוכה אחד
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
ארה"ב הגרלה לוטו מגה מיליונס דטרויט
ארה"ב הגרלה לוטו מגה מיליונס דטרויט
המספרים הזוכים
(צילום: EPA)
האדם שניחש נכונה את כל המספרים יקבל 1.337 מיליארד דולר, אבל רק אם יסכים לקבל את הכסף בתשלומים לאורך 30 שנה. רוב המנחשים שזוכים בפרס הראשון בלוטו האמריקני מעדיפים לקבל את הכסף מיד, ולכן נאלצים להסתפק רק בחלקו, כפי שקובע התקנון. במקרה הזה מדובר "רק" בכ-750 מיליון דולר.
הסיכוי לזכות בפרס הגדול ב-Mega Millions הוא אחד ל-302.5 מיליון. התחרות נערכת ב-45 ממדינות ארה"ב, וכן בוושינגטון הבירה ובאיי הבתולה של ארה"ב. בהגרלה הלילה 26 מנחשים ניחשו נכונה חמישה מספרים, אבל לא את כדור המגה. 6 מהם יקבלו שני מיליון דולר, והיתר - מיליון דולר כל אחד.
הפרס הגדול ביותר בלוטו בארה"ב אי פעם היה 1.586 מיליארד דולר בהגרלת ה-Powerball ב-13 בינואר 2016, והתחלקו בו שלושה זוכים. הפרס השני בגובהו היה 1.537 מיליארד דולר, ב-23 באוקטובר 2018, וגרף אותו זוכה יחיד מדרום קרוליינה.
הפרס הרביעי בגובהו, 1.05 מיליארד דולר, היה בהגרלת ה-Mega Millions בינואר 2021, והוא חולק בין ארבעה חברי מועדון לוטו ממישיגן שרכשו את הכרטיס הזוכה יחד. מעבר לכך בשום הגרלת לוטו בארה"ב לא הגיע גובה הפרס הראשון למיליארד דולר.