2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בפרדס חנה כרכור
זירת התאונה בפרדס חנה כרכור
זירת התאונה בפרדס חנה
(צילום: דוברות המשטרה)
פועל בניין בן 22 נהרג היום (שני) לאחר שנפל מגובה באתר בנייה בפרדס חנה. מותו נקבע במקום, המשטרה פתחה בחקירה.
התאונה אירעה קצת לאחר השעה 16:00 אחר הצהריים. הפועל, תושב ג'נין, עבד ככל הנראה בקומה השמינית של הבניין ומסיבה שעדיין לא ברורה נפל למטה ונותר כשהוא מחוסר הכרה.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בפרדס חנה כרכור
זירת התאונה בפרדס חנה כרכור
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בעקבות דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון יצא לאתר הבנייה צוות שמצא את העובד ללא סימני חיים וקבע את מותו במקום. פרמדיק מד"א צבי וייס וחובש רפואת חירום אהוד אמיתון סיפרו: "הגענו לאתר הבנייה והובילו אותנו אל הפועל ששכב מחוסר הכרה ועם פגיעה רב-מערכתית קשה מאוד לאחר שנפל מגובה רב. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".
לאתר הבנייה הגיעו חוקרי המשטרה שפתחו בחקירת נסיבות התאונה הקטלנית. במקביל הוזעקו למקום גם חוקרי תאונות עבודה של משרד העבודה.
מנתוני הפורום למניעת תאונות עבודה עולה כי מתחילת השנה נהרגו 59 עובדים, בהם 30 באתרי בנייה. עורך הדין ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום, אמר כי "מספר ההרוגים הרב הינו תוצאה של אוזלת היד של מנהל הבטיחות בעבודה, שחרף הגדלת מספר המפקחים לא הצליח להקטין את מספר ההרוגים. הסיבה המרכזית לכך היא שצווי הבטיחות שמוצאים אינם מועברים להמשך טיפול משפטי והם מוצאים על ידי מפקחי מנהל הבטיחות למראית עין בלבד רק כדי להראות עשייה".