1 צפייה בגלריה
אגף השיקום
אגף השיקום
פיצוי של 211 אלף שקל. אגף השיקום של משרד הביטחון
(צילום: יריב כץ)
בן 88 זכה בתחילת החודש להכרה כנכה צה"ל מצד משרד הביטחון על פציעה שאירעה לפני 64 שנים בתאונה מבצעית - וקיבל פיצוי של 211 אלף שקל.
התאונה התרחשה כאשר י' היה בשירות בקבע באזור המכתש הקטן בנגב, והרכב שנסע בו התהפך. כתוצאה מהתאונה, כחלק מהטיפולים שעבר נאלץ לעבור כריתת טחול, אך מעולם לא חשב לתבוע על הפגיעה במצבו הרפואי כיוון שהמשיך לעבוד במשרד הביטחון - אף שהיה זכאי לכך ובעיותיו הרפואיות הוחמרו עם השנים.
לאחר התאונה התקבל לעבודה בקריה למחקר גרעיני, ובהמשך עבד במפעל ביטחוני אחר. י' יצא לגמלאות לפני 30 שנה ממפעל של משרד הביטחון, ולמרות היציאה לפנסיה, הקפיד ללכת לכנסים ולהרצאות שארגן המפעל עבור הגמלאים.
באחת ההרצאות ששמע לפני כשלוש שנים, הופיע עורך דין מטעם משרד המטפל בתביעות למימוש זכויות רפואיות של נפגעי תאונות, וסיפר לקהל שתמיד קיימת אפשרות לתבוע את משרד הביטחון, גם אם חלפו הרבה שנים מאז האירוע. בעקבות הדברים ששמע, י' החליט כי על אף שחלפו כל כך הרבה שנים, הוא ינסה להשיג את ההכרה שמגיעה לו בשל הבעיות הרפואיות שמהן הוא סובל.
הבעיה העיקרית הייתה להוכיח את התרחשות התאונה והקשר שלה לשירותו הצבאי. עורכת דינו של י', שושנה מלסה ממשרד מרקמן טומשין, פנתה לארכיון צה"ל בתקווה למצוא עדות לתאונה. למרבה המזל היא הצליחה לאתר מסמך מטושטש וישן, שעלו ממנו פרטי התאונה והטיפול הרפואי שי' קיבל בעקבותיה.
לאחר איתור תיקו הרפואי, הגיש י' תביעה להכרתו כנכה צה"ל ובתחילת החודש קיבל מכתב ממשרד הביטחון, והתבשר שנקבעה לו נכות של 19%, המזכה אותו בפיצוי חד פעמי של 211 אלף שקלים.
עו"ד שושנה מלסהעו"ד שושנה מלסה
עו"ד מלסה אמרה בעקבות הזכייה בתיק כי "זאת הייתה זכות גדולה עבורי להוציא את הצדק לאור בחלוף כל כך הרבה שנים, ולפעול למען י' שנפגע בשירותו הצבאי ויקבל פיצוי הולם על הנזק נגרם לו". היא הסבירה כי לא תמיד חלה התיישנות על כל מקרה, ולפעמים ניתן להגיש תביעה גם אם חלפו עשרות שנים מאז האירוע.
פורסם לראשונה: 13:38, 29.03.22