נערות שהשתתפו בסוף השבוע בסמינר של תנועת בני עקיבא בבנימין התלוננו הבוקר (ראשון) על הטרדה מינית מצד עובד מטבח במקום.
אחת הנערות כתבה ברשת חברתית: "בשבת האחרונה אני וחברותיי יצאנו לשבת סמינריון נחשון מטעם בני עקיבא. במהלך השבת, אחד מעובדי המטבח הטריד מינית אותי ואת חברות שלי. הוא זרק הערות מיניות ומטרידות לכמות מזעזעת של בנות ונגע בהן באזורים אינטימיים. רק במוצאי שבת הבנו שאני וחברות שלי לא היחידות, בזמן שכל הבנות התחילו להתוודות על מה שכל אחת מהן עברה. הבן אדם שעשה את זה היה בחור בן 60 יהודי שיכול להיות סבא של כל אחת מאיתנו. אדם שפשוט הרשה לעצמו להטריד כל כך הרבה בנות, אדם שחשב שזה לגיטימי להרוס לכל כך הרבה בנות שבאו לסמינריון כדי ללמוד וליהנות וחזרו הביתה עם צלקות לכל החיים".
1 צפייה בגלריה
חניכות בבני עקיבא, ארכיון
חניכות בבני עקיבא, ארכיון
חניכות בבני עקיבא, ארכיון
(צילום: דוברות בנ"ע)
בהנהלת תנועת בני עקיבא מלווים את ההורים והחניכות והגישו איתם בתלונה במשטרת מחוז ש"י. "בתום הסמינריון, דיווחו לנו מספר חניכות כי חוו התנהגות בלתי הולמת מצד עובד של חברת הקייטרינג שמועסק במקום", נמסר מהתנועה. "בעקבות זאת עדכנה התנועה את הורי החניכות שנפגעו ופנתה לכלל הורי החניכים שהשתתפו בסמינריון וביקשה כי ישוחחו עם ילדיהם וידווחו לעובדת הסוציאלית של התנועה ככל שיידרש. התנועה עדכנה גם את גורמי המקצוע הרלוונטיים ביישובים שבהם מתגוררות הבנות. התנועה קוראת ומעודדת כל חניכה שנפגעה במהלך הסמינריון לשתף ולדווח אם חוותה הטרדה כלשהי במהלך השבת".
בבני עקיבא סיפרו כי "זמן קצר לפני שהחניכות דיווחו על המקרים הן עברו סדנה מיוחדת במהלך הסמינריון בנושא מוגנות מינית - עובדה שייתכן שהביאה בעקבותיה לשיתוף והדיווח של הבנות לאחר מכן".