יו"ר מרצ החברה בממשלה לא מגנה את בן אנד ג'ריס - אבל מודה שגם הוא קונה לעתים מוצרים שיוצרו בהתנחלויות. בריאיון לאולפן ynet, שהתמקד בהתפרצות הקורונה ובו מתח ביקורת על הממשלה שבה הוא חבר ואמר כי "אין מספיק אכיפה", התייחס שר הבריאות ניצן הורוביץ גם לסערת בן אנד ג'ריס ואמר כי הוא "נגד החרמות".
הורוביץ אמר את הדברים לאחר שכמה מחברי סיעתו דווקא תמכו בצעד של ענקית הגלידות. "אני לא שמחה מהחרמות, אבל אני כן שמחה שמבדילים בין ישראל לשטחים הכבושים", אמרה אתמול ח"כ גבי לסקי. ח"כ מוסי רז כתב בטוויטר: "שוב ישראל נפגעת בגלל אי המוסריות של ההתנחלויות. מובן שיש מי שלא מוכן למכור שם בשל אי חוקיותן ואי מוסריותן וחבל שכל הישראלים נפגעים מקיומן".
לאחר שאמר כי הוא "נגד החרמות", שר הבריאות מיהר להוסיף: "לגבי ההתנחלויות, וזה בלי קשר לעניין של בן אנד ג'ריס, העמדות שלי ידועות. אני יו"ר מרצ, אני חושב שצריך להגיע למשא ומתן מדיני עם הפלסטינים".
1 צפייה בגלריה
גלידה בן אנד ג'ריס
גלידה בן אנד ג'ריס
"נגד החרמות, הן ייעלמו אם יחל מו"מ מדיני". הורוביץ
(צילום: AFP)
זה עניין עקרוני שכולם מדברים עליו. "העניין העקרוני מבחינתי זה קידום ההסדר מול הפלסטינים. הם השכנים שלנו ואנחנו צריכים לחיות איתם בשלום".
"אני לא חושב שזה צעד יעיל", אמר הורוביץ על החרמות. "אני חושב שמה שצריך זה לא רק תמיד להיות במגננה מול כל מיני גורמים כאלה שפועלים, אלא ישראל צריכה לקחת את היוזמה, להתחיל תהליך מדיני ואז כל הדברים האלה שאתם שומעים - החרמות, גינויים - ייעלמו מאליהם כי אנחנו נוביל".
-אתה בעצמך רוכש מוצרים שיוצרו בהתנחלויות? "כן, לפעמים יוצא לי גם לקנות מוצרים שמיוצרים בהתנחלויות. אבל אני אומר שהפתרון והדיון לא צריכים להיות ברמות האלה בכלל. הוא צריך להיות ברמה המדינית כדי לפתור את הבעיה מהיסוד, כי אם לא נעשה את זה - כל הזמן ניתקל בטענות האלה, בקמפיינים האלה, בניסיונות להחרים".
"בן אנד ג'ריס" הודיעה אתמול אחר הצהריים כי תפסיק למכור את מוצריה בהתנחלויות. החברה כתבה בהודעתה: "אנו מאמינים כי מכירת הגלידה בשטחים הפלסטיניים הכבושים לא תואמת את ערכינו, וקיבלנו פניות גם מהלקוחות והשותפים שלנו". החברה, שנוסדה בשנת 1978 על-ידי היהודים בן כהן וג'רי גרינפלד, מסרה כי היא הודיעה לזכיין הישראלי כי החוזה הקיים - שמסתיים בסוף השנה הבאה - לא יוארך וכי יימצא הסדר חדש למכירת המוצרים בישראל. יצוין כי ישראל ידעה מראש על הכוונה של "בן אנד ג'ריס".

בריאיון הבוקר באולפן ynet עם שר הבריאות שעסק ברובו בענייני הקורונה וגל התחלואה המדאיג של זן הדלתא הבהיר הורוביץ כי נתב"ג לא ייסגר. ח"כ אופיר כץ מהליכוד אמר כי לדעתו ישנה התמהמהות בקבלת ההחלטות שנובעת מ"חוסר ניסיון". הוא אמר ל-ynet: "המדינה מנוהלת על ידי חובבנים. אנשים שחשבו שלעמוד במליאה ולהגיד 'השתגעתם', ו'מה קרה לכם?' ולכתוב ספר, זה קצת שונה מהמציאות. ברגע שאתה מקבל את המושכות של ניהול המדינה ולקבל החלטות קשות, ונתניהו קיבל החלטות ולפעמים חטף גם ביקורת על ההחלטות".
הוא אמר כי יש לטפל בבעיה בנתב"ג: "אני קודם כל כצעד ראשון חושב שהדבר הכי לגיטימי זה נתב"ג, המקום שבו יש ייבוא וייצוא של הנגיף. אני לא אומר עכשיו לסגור את שדה"ת אבל כן אנחנו צריכים להחיל צעדים ולא המלצות". הוא ביקר את הרכב קבינט הקורונה: "שרת התחבורה לא נמצאת שם ושר הדתות כן נמצא, כבר אתה רואה את הסדרי עדיפויות שם. החלוקה הזאת לפי סיעות, לנו מגיע שתיים, לך אחד, ולא מבחינה עניינית, מי חשוב שיהיה שם".
כץ אמר כי "ההחלטות לא צריכות להיות דרסטיות. או סגר או שלא עושים כלום. יש הרבה שורה של צעדים שאתה יכול לבנות באמצע שהם לא צעדים, צעדים שמגבילים ב-20% וב-30%, אבל גם צעדים שנותנים לך תמונה רחבה יותר למצב העלייה בתחלואה. גם לגבי החולים הקשים, ואותו דבר גם בפן הכלכלי שהוא תיכף יגיע לנו, אנחנו עוד לא ממש מרגישים את זה, אבל תיכף זה יגיע לראש סדר העדיפויות וגם לזה אין שום מענה מצד הממשלה וחבל שהם מחכים למצב שאנשים בסוף לא יהיה להם מה לאכול ואנשים שוב פעם ייצאו לרחובות".