בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (חמישי) את ארן חזן משדרות בניסיון רצח אשתו ליאנה, שביקשה להתגרש ממנו. הוא לקח אותה ברכבו, וחתך אותה בכל הגוף. אחרי ניסיון הרצח ליאנה פתחה במאבק, ולאחר עשרה חודשים קיבלה גט מבעלה.
בדיון אמר חזן כי אינו זוכר את שקרה לפני כשנה: "זה נכון שמצאו אותי עם דם, אז אני מבין שאני זה שעשיתי את זה ואין משהו אחר. כל הפציעות שמתוארות אני מאשר שזה קרה באירוע הזה ושאני גרמתי להן, למרות שאינני זוכר, אבל כן זו המציאות". לאחר מכן הודה ואמר: "החתכים נועדו כדי לנסות להרוג אותה". חזן הורשע בניסיון רצח ובחבלה חמורה בנסיבות מחמירות בהסדר טיעון, בו הוגבלה הפרקליטות ל-11 שנות מאסר.
בתגובה להרשעה אמרה ליאנה: "אני לא מוכנה שיקבל פחות מ-11 שנה. מקווה שיקבל את העונש החמור ביותר".
"לצערי, אף הודאה במעשה לא תנחם ותאחה את נפשה הפצועה של מרשתי", אמר עו"ד חיים שוקרוני, המייצג את ליאנה. "למרות זאת, במאמצים אדירים השתכנעה הפרקליטות לחזור בה מההסדר הראשוני שהוצע לנאשם והיום זכתה ליאנה בתוצאה כפולה, הן בהודאת הנאשם בניסיון רצח והן בנטילת כל סמכויות החלטה בעניין ילדיה. אני סבור שבית המשפט לא יתעלם מהנזקים החמורים שנגרמו לה ויטיל את העונש המקסימלי בהסדר".
כתב האישום נגד חזן בן ה-44 הוגש באוגוסט 2020, ואחרי ארבעה דיונים בלבד בבית המשפט, פרקליטות מחוז דרום כבר הייתה מעוניינת להגיע להסדר טיעון עם הנאשם. ליאנה, ששרדה את התקיפה האכזרית, הופתעה מההסדר שהיה מנוגד לעמדתה, שכן הוא דרש גישור בין הצדדים בנוגע לנישואים ביניהם. הסדר זה נפל, והושג הסדר חדש.
1 צפייה בגלריה
ליאנה חזן
ליאנה חזן
ליאנה חזן
(צילום: אבי רוקח)
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית