הורי הילדה (7) מאחד המושבים בשפלה, שנמצאה ביום ראשון ללא רוח חיים, חשודים בהמתה בקלות דעת, הזנחה והתעללות פיזית או נפשית בבתם היחידה - ומעצרם הוארך.
במשטרה אומרים כי נמצאו סתירות בין הגרסאות שמסרו ההורים בחקירתם הראשונית, שכבר ממנה עולה כי "הייתה הזנחה קשה". מנגד, דודו של האב אמר אמש (שלישי) ל-ynet ולידיעות אחרונות כי "הם אנשים טובים ותמימים, האמא מתנדבת במשמר הגבול".
לדברי הדוד, "הילדה שבע שנים באותו משקל. יש לה בעיה רפואית, היא כל הזמן בתת-תזונה. גם כשהיא אוכלת היא לא עולה במשקל. יש לה מצבים של אפילפסיה, וביום ראשון היה לה התקף אז הם הזמינו אמבולנס. איזה רופא שלא מכיר אותה ראה את הרזון ופנה למשטרה".
2 צפייה בגלריה
yk13724772
yk13724772
בית החולים אסף הרופא. "לפחות תנו להורים לקבור את הילדה המסכנה"
(שאול גולן)
כאמור, ביום ראשון הובהלה הילדה אל בית החולים אסף הרופא בצריפין, תוך כדי שצוותי מד"א מבצעים בה ניסיונות החייאה. הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה, והזעיק את המשטרה לאחר שמצבה הגופני הירוד עורר את חשדם: משקל של כ-8 ק"ג, שלא תואם את גילה, כינים, סימני חבלות והזנחה.
דודו של האב אמר כי "השוטרים מדברים לא יפה להורים. הם באו לחיפוש בקרוון שהם גרים בו, בבית של הסבתא. לא מספיק ההורים סבלו שבע שנים ועשו הכול למען הילדה? ככה לעצור אותם ולעשות בושות? לפחות תנו להם לקבור את הילדה המסכנה, ואז תחקרו כמה שאתם רוצים. קצת רגישות. יש לה תיק רפואי עם כל ההיסטוריה הרפואית שלה, הכול רשום ואפשר להשיג אותו תוך זמן קצר".
הדוד הגיב לטענות שנשמעו כי הילדה לא הייתה בבית הספר זמן רב, ואמר: "היא הייתה אמורה להיכנס למסגרת חינוכית. בית ספר אחד לא יכול היה לקבל אותה בגלל המחלות שלה, ובית ספר אחר שהיא הלכה אליו היה מוזנח ברמות. ואז התחילו המלחמה והאזעקות והיא נפלה בין הכיסאות. היא עם צרכים מיוחדים, אין מחלה שאין לה, ולא נתנו לה צ'אנס בשום מקום. אבא שלה עבד בתחנת דלק קרוב לבית רק כדי להיות קרוב לבת שלו, כדי להיות זמין בכל קריאה של התקף אפילפטי.
"הם אנשים טובים", סיכם, "לא מסוגלים לפגוע בנמלה. היא הייתה כל עולמם. לפני כשנתיים הציעו להם להכניס אותה למוסד מחוץ לבית והם לא הסכימו. זאת טרגדיה כפולה, גם איבדנו ילדה שסבלה המון בחיים, וגם עצרו את ההורים וחושדים שהם הרגו אותה. למה לעצור הורים סתם?".
גופת הילדה הועברה למכון לרפואה משפטית לבירור הנסיבות שהביאו למותה, וחוקרי משטרת רמלה עצרו את האב (35) והאם (30) בחשד להמתה בקלות דעת, הזנחה והתעללות פיזית או נפשית בבתם היחידה.
2 צפייה בגלריה
אילוס אישה אזיקים
אילוס אישה אזיקים
"עשו הכול כדי לטפל בילדה שסבלה"
(צילום: shutterstock)
בבית משפט השלום בראשון לציון הוארך מעצרם של ההורים עד ליום חמישי. הם אינם מוכרים למשטרה ולא היו מעורבים בפלילים. עם זאת, במערכת הרווחה מכירים את המשפחה על רקע מוגבלות של הילדה, חוסר תפקוד וקשיים תפקודיים שונים, והייתה בעבר בפעוטון שיקומי של משרד הרווחה.
עו"ד אורן ששון, המייצג את הורי הילדה: "ההורים עשו הכול כדי לטפל בילדה שסבלה מהמון בעיות רפואיות וטיפלו בה מאז נולדה. הם אומרים 'לא רק הטרגדיה של לאבד בת, עוד חושדים בנו'. צוותי מד"א הוזעקו לבית כי הילדה סבלה מהתקף אפילפטי קשה, והאם עשתה לילדה החייאה עד שהם הגיעו ופינו אותה לבית החולים. יש להורים תיעוד רפואי מבתי חולים שמסביר את המשקל הנמוך ומפרט את המחלות מהן סבלה בתם.
"לא מדובר בהזנחה כפי שמנסים לייחס להם", הוסיף, "המשטרה כהרגלה מיהרה לעצור הורים שילדתם הרגע נפטרה. אין בדל ראייה אחת המוכיחה את החשדות המיוחסים להורים, הכול מבוסס על ספקולציות. מדובר במקרה טרגי של ילדה עם רקע רפואי קשה שטופלה במסירות ראויה על ידי הוריה. הם מיד הסכימו לנתיחת הגופה כדי שיבדקו הכול, ובינתיים הם לא יכולים לשבת שבעה. מחר האמת תוכח בבית המשפט וההורים ישוחררו לחופשי לקבור את בתם היחידה".
עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד: "מדובר במקרה מזעזע ומחריד. זה המקום להזכיר כי אחרי הרצח המזעזע של הילדה רוז פיזם בשנת 2008 הוסקו מסקנות ונכתבו המלצות מצילות חיים בוועדת וינטר, אך אלו כמעט ולא יושמו. האם ייתכן שלא למדנו שום דבר מאז?".