3 צפייה בגלריה
תעודת הערכה לנועה המטרילה על כתיבה למניעת התבוללות
תעודת הערכה לנועה המטרילה על כתיבה למניעת התבוללות
תעודת הערכה ל"נועה המטרילה"
נעה שטרן היא סיפור הצלחה מבחינת ארגון להב"ה. בתחרות כתיבה של הארגון נגד התבוללות נשים יהודיות, ששמו היה "תשכנעו אותה", היא זכתה במקום השני ובפרס כספי. אבל דבר אחד לא התנהל בהתאם למצופה: שטרן תרמה את כספי הזכייה שלה לעמותת "ליסאן", שעוסקת בלימודי עברית לנשים פלסטיניות במזרח ירושלים, כדי שיוכלו להשתלב אחר כך בשוק העבודה הישראלי.
לאחר זכייתה, אמרה שטרן: "אני שמחה שלפחות יכולתי להפנות חלק מהתקציב של להב"ה למען חיבור ואהבה בין אנשים, ולא לשנאה והפרדה". את הסיפור שלה כתבה שטרן על נערות גבעות שפוגשת נער גרמני ומתאהבת בו למרות אזהרת חברתה. לבסוף, בעת לידת בנם המשותף, היא מגלה שסבו של אהובה היה לא אחר מאשר אדולף היטלר.
3 צפייה בגלריה
מתוך הסרטון של ארגון להב"ה
מתוך הסרטון של ארגון להב"ה
"התבוללות לא באמת מעניינת אותם". מתוך סרטון של ארגון להב"ה
(צילום: מתוך עמוד הטלגרם של ארגון להב"ה)
שטרן תקפה את הארגון שהעניק לה את הפרס, ואמרה: "אולי להב"ה מדברים על התבוללות, אבל זה לא באמת מעניין אותם. עובדה, כל התחרות הזו כוונה לנשים יהודיות, שהילדים שלהם גם ככה יהודים. אם מסתכלים על שאר הסיפורים בתחרות זה עוד יותר בולט - אני אולי היחידה שהזכרתי בסיפור את ההמשכיות היהודית והמסורת. בשאר הסיפורים, התבוללות זה שם קוד לגבר ערבי שדופק לך מכות".
היא הוסיפה כי "תפיסת הארגון רואה את הנשים כרכוש לאומי, כי אם הן הולכות עם גבר ערבי זה משפיל את הלאום. זה גם הסלוגן שלהם - 'אל תגעו באחותי'. מן הסתם ישתמשו גם בסיפור הטרגי של ספיר נחום ז"ל כדי להוכיח את החשיבות של מניעת קשר עם גברים ערבים, כאילו נשים שהתחתנו עם יהודי אלים לא נרצחות. אלימות נגד נשים היא לא הסיפור, התבוללות היא לא הסיפור, רק לסמן את הנשים כטריטוריה לאומית, זה הכול".
3 צפייה בגלריה
סוזי נחום ובנצי גופשטיין
סוזי נחום ובנצי גופשטיין
"הם ישתמשו בסיפור שלה כדי להוכיח את החשיבות של מניעת קשר עם ערבים". גופשטיין עם אימה של ספיר נחום ז"ל בהלוויה
(צילום: שרון צור)
בנצי גופשטיין, מייסד הארגון, אמר שהם הבינו מראש כי נעה מנסה "להטריל" אותם. "מכיוון שהסיפור שלה היה ראוי, אז הכנסנו אותו לתחרות", אמר גופשטיין. "לא רציתי לפסול אותו בגלל הדעות הפוליטיות שלה. מה שהיא עשתה עם הפרס זו לא בעיה שלי. בכל מקרה, פרסום המאמר שלה יועיל לבנות אחרות לא להתבולל. כמו שראינו במקרה של ספיר נחום - ההתבוללות באמת הורגת".