ניידת של אגף התנועה במחוז ירושלים פגעה בליל שישי בהולך רגל ברחוב שבטי ישראל בבירה לאחר שהוזעקה לאירוע של הפרת סדר בשכונת מאה שערים. בסרטון ממצלמת אבטחה נראית הניידת מיד לאחר מכן ממשיכה בנסיעה.

בתיעוד שפורסם בקבוצת "הפרגוד", נראה הולך הרגל צועד על הכביש כשלפתע ניידת המשטרה פוגעת בו בעוצמה. בתיעוד נראית העצירה של הניידת לכמה שניות. אחרי זמן קצר הניידת המשיכה לדרכה.
לפי תושבי השכונה החרדית, בשכונה פרצו עימותים על רקע נסיעתם של מתפללים מוסלמים לכיוון הר הבית. בנוסף, כוח משטרה שהגיע למחוז ירושלים כדי לתגברו, נסע בשכונה החרדית שכבישיה סגורים לתנועת כלי רכב במהלך השבת. גם עובדה זו הובילה לעימותים עם כוחות המשטרה.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה פגעה בהולך רגל ברחוב שבטי ישראל בירושלים
ניידת משטרה פגעה בהולך רגל ברחוב שבטי ישראל בירושלים
הולך הרגל אחרי שניידת המשטרה פגעה בו
(צילום: הפרגוד)
עם צאת השבת פורסמו בשכונה החרדית פשקווילים שקוראים לציבור "למסור עדות" על פגיעת הניידת בהולך הרגל. הפשקווילים יועדו ל"כל מי שהיה עד למאורעות השבת בשכונת גאולה, שפלוגות שוטרים חיללו את השבת בתוככי השכונות והתעללו בשומרי השבת, במיוחד ניסיון הרצח של ג'יפ משטרתי שהעיף ודרס אברך חשוב". עוד נכתב: "עדי ראייה מתבקשים לפנות מזמנם הדחוק ולמסור עדותם כדי למנוע שפיכות דמים והפקרת שכונתנו".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בליל שישי, כוחות תגבור משטרתיים נכנסו לשכונת מאה שערים, הותקפו על-ידי קומץ מפירי סדר תוך השלכת חפצים וביצים ונגרם בעקבות כך נזק לשתי ניידות. שוטרי התחנה שהוזעקו לסייע חילצו את הניידות שהותקפו מהמקום.
"במהלך נסיעת אחת הניידות, היא פגעה קלות ברגלו של מפר סדר שחסם את הדרך במכוון. כפי שניתן לראות בתיעוד ובניגוד לנטען, השוטר עצר את נסיעתו ובירר עם אותו מפר סדר לשלומו ואם נדרש לטיפול רפואי, אך זה השיב לו בתגובה: 'עוף מפה, רוצח'".
עוד נמסר בתגובה: "השוטרים המשיכו מחוץ לשכונה וחילצו את הניידות שהותקפו במקום. כדקה וחצי בלבד לאחר מכן, שבה הניידת בשנית למקום התאונה והוזמן למקום צוות מד"א לבדיקתם המקצועית. לצערנו אותם מפירי סדר התעמתו גם עימם. חקירת התאונה הועברה לבדיקת בוחני התנועה כמקובל".