זוהר אביגדורי, שגיסתו שרון ואחייניתו נעם בת ה-12 חזרו מהשבי, סיפר ל-ynet Live על השמחה מחזרתן. "תחושות גדולות מאוד של הקלה ושל שמחה", הוא אמר. תמונתה של שרון מהמפגש עם בנה, אחרי ששוחררה מהשבי, הופיעה הבוקר על שער העיתון הצרפתי "ליברסיון".
(צילום: טל אזולאי)

"המשפחה המורחבת שלנו, של כל משפחות החטופים והנעדרים, עדיין מאוד כואבת ומאוד חסרה את מי שעוד לא השתחרר מהשבי ומי שעוד לא יודעים מה קורה איתו", אמר זוהר. "אנחנו ממשיכים במאבק כדי שכולם יחזרו".
-מה שרון ונעם מספרות? "הן מספרות שהן שמחות לחזור, והן מספרות שהן צריכות זמן, לאט לאט כדי לעכל את כל מה שעבר ולעבד את כל מה שהיה, וללמוד פרטים שאנחנו כבר יודעים. החטופים לא עברו יחד איתנו את 7 באוקטובר, על כל מה שזה אומר וכל מה שקרה שם, לא קראו יחד איתנו את העדויות, לא הדביקו את הפיסות ביחד, וההדבקה הזאת זה מה שהם יצטרכו לעשות עכשיו".
-מה הן אמרו על התנאים שבהם הוחזקו? "הן אמרו דברים שאני לא יכול להגיד. אבל אנחנו גם לא שואלים יותר מדי".
-התנאים היו סבירים? "ראינו חטופים שחוזרים, למעט אחת, במצב בריאותי סביר. לא חושב שאפשר להגיד יותר מזה כרגע ואני גם לא חושב שזה משנה. גם אם היה בעזה מלון הילטון 5 כוכבים, והם היו מתאכסנים שם, זה לא מוריד במיליגרם את העובדה שמדובר במעשה טרור אכזרי ונפשע".
-ספר קצת על השגרה שלהן מהרגע שהן חזרו. "הכותרת זה בית החולים שיבא, אבל זה יותר בית מלון ממה שאנחנו מכירים, מעטפת מופלאה של אנשי צוות, בגופני, בנפשי, אנשים עדיין במערך כמובן גם של צה"ל וכוחות הביטחון שמלווים אותנו, ושני העקרונות זה לאט לאט בהדרגה ומה שהן רוצות. אם מחר נעם תרצה שכל הכיתה שלה תבוא לבקר אז הכיתה תבוא לבקר. אנחנו מוזמנים להישאר בשיבא ככל שהן תרצנה.
"אני מאמין שבימים הקרובים הן כבר תחזורנה הביתה ופה החיבוק החם גם של הקהילה, גם של עיריית הוד השרון, גם של החברים ושל מעגלים רחוקים, זה רק ממשיך את הנחשול האדיר של אהבה ותמיכה שקיבלנו כשהן היו בשבי, ואותו נחשול שאני מאוד מאוד מודה עליו, רוצה להודות עליו לעם ישראל ורוצה לבקש שהוא ימשיך עד אחרון החטופים".