המדינה השיבה היום (רביעי) לבג"ץ על העתירה נגד אפליית זוגות להט"ב באימוץ ילדים, ארבעה חודשים לאחר ששרי המשפטים והרווחה ביקשו ללמוד את הסוגיה ולגבש את עמדתם. המדינה מסרה בתשובתה כי שר המשפטים גדעון סער אמנם תומך בטיוטת החוק לתיקון חוק האימוץ אך "להערכתנו אין היתכנות פוליטית לקידומה לעת הזאת". גם מלשכת שר הרווחה נמסר כי הוא תומך בקידומה. המדינה הוסיפה כי אין לה התנגדות לכך שהעתירה תישמע בפני הרכב שופטים של בג"ץ.
יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, אמרה בתגובה כי "את האפליה האבסורדית כלפי זוגות להט"ב באימוץ יש לבטל ועכשיו. אחרי שנים של דחיות והתחמקויות מצד המדינה, על בג"ץ להתערב". עו"ד אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה, הוסיפה: "מצב שבו נשללת מזוגות גאים הזכות להורות ולמשפחה הוא בלתי נסבל במדינה דמוקרטית. נוכח הודעת המדינה, אנו מצפים שבג"ץ יתערב על מנת להפסיק את האפליה הבוטה באימוץ, ללא שהיות נוספות".
3 צפייה בגלריה
מחאה עם שלטי "אמא ואמא" ו"אמא אין רק אחת" בתל אביב, ב-2017
מחאה עם שלטי "אמא ואמא" ו"אמא אין רק אחת" בתל אביב, ב-2017
מחאה עם שלטי "אמא ואמא" ו"אמא אין רק אחת" בתל אביב, ב-2017
(צילום: מוטי קמחי)
בעתירה שהוגשה בין היתר על ידי האגודה למען הלהט"ב, המרכז הרפורמי לדת ומדינה והבית הפתוח לגאווה לסובלנות בירושלים, מתבקשת המדינה לתקן את האפליה באימוץ כלפי זוגות להט"ב, שכיום לא רשאים לעשות זאת.
ב-2017 המדינה השיבה לבג"ץ בנוגע לאימוץ ילדים שמשפחות חד-מיניות הן "חריגות" ויכולות "להעמיס מטען נוסף על הילד", תשובה שהובילה למחאה גדולה באותה שנה. לאחר אותה מחאה, המדינה הודתה בפני בג"ץ שחוק האימוץ מפלה לרעה זוגות להט"ב ללא הצדקה, ואף התחייבה לפעול לתיקונו. אולם, גם בחלוף ארבע שנים, טרם שונה החוק.
בין מגישי העתירה נמנים צפריר גדרון ובן זוגו, שנדחקו לסוף רשימת ההמתנה לאימוץ ילדים. גדרון ובן זוגו הגישו את הבקשה לאימוץ כבר ב-2017 ובקשתם התקבלה ב-2018, אך עדיין לא אושרה מאז. "אנו מקווים שמריחת הזמן תיפסק. אין ילדים סוג ב', ואין הורים סוג ב', זו זכות בסיסית שיתייחסו אלינו כשווים, שיתייחסו לכל הילדים כשווים", אמר הבוקר צפריר לאולפן ynet.
3 צפייה בגלריה
צפריר גידרון ובן זוגו
צפריר גידרון ובן זוגו
צפריר גדרון (מימין) ובן זוגו
(צילום: מור ארקדיר)
גדרון סבור שהסיבה לדחייה עד כה לבקשת האימוץ שלו ושל בן זוגו היא העבודה שהם זוג חד-מיני. "מראש אמרו לנו שאין הרבה ילדים, אבל אנחנו לא יודעים כמה אימצו במקביל. הציעו לזוגות אחרים במקביל לאמץ, ולנו לא ניתנת האפשרות. אין לנו גישה, לא מציעים לנו את כל הילדים שמחפשים בית", אמר.
לדברי גדרון, "אם אישרו ומצאו אותנו ראויים - אין סיבה שיהיה הבדל בינינו לבין זוגות אחרים". הוא הביע תקווה שתשובת המדינה היום לבג"ץ תהיה חיובית, וש"מריחת הזמן" תיפסק. לדבריו, כבר כחמש שנים שהוא ובן זוגו ממתינים לאמץ ילד או ילדה: "אנחנו כמהים לזה מאוד. חלק מהסיבה שפנינו למסלול הזה של אימוץ, זה כי בין היתר זה מה שאנחנו מאמינים בו. אנחנו רוצים ומסוגלים להעניק בית חם ואוהב למי שזקוק לזה".