לראשונה מתחילת המגפה הגיעה מספר המתים היומי מקורונה באיראן ליותר מ-500. שיא חדש נרשם גם במספר הנדבקים ברפובליקה האיסלאמית, שנאבקת בגל חמישי של הנגיף.
משרד הבריאות האיראני מסר שב-24 שעות אובחנו במדינה 39,619 נדבקים חדשים, ו-542 חולי קורונה מתו. מספר הנדבקים הרשמי מתחילת המגפה עומד על 4,158,729 בני אדם, ומספר קורבנות הקורונה הגיע ל-94,015. גורמים במערכת הבריאות האיראנית הודו שבפועל המספרים גבוהים יותר, אך גם על סמך הנתונים הרשמיים התפרצות הקורונה באיראן היא הקשה ביותר במזרח התיכון.
9 צפייה בגלריה
קורונה טהרן איראן
קורונה טהרן איראן
ברחובות טהרן. קרוב ל-40 אלף מאומתים חדשים ברחבי איראן
(צילום: EPA)
מספר הנדבקים באיראן החל לזנק בסוף חודש יוני, בעקבות התפשטות וריאנט דלתא. בשבועות האחרונים נרשמו כמה שיאים במספרי הנדבקים ביממה. כאמור היום נרשם שיא חדש. באשר למספר המתים, השיא הקודם היה ב-26 באפריל ועמד על 496 בני אדם – בעיצומו של הגל הרביעי.
הטלוויזיה הממלכתית דיווחה שבתי חולים במדינה מתמודדים עם "משבר", ותיארה את המצב כעגום. "למרות ההאצה בקצב ההתחסנות יש ירידה משמעותית בהקפדה על הנהלים הבריאותיים".
9 צפייה בגלריה
איברהים ראיסי נשיא איראן מקבל חיסון ל קורונה
איברהים ראיסי נשיא איראן מקבל חיסון ל קורונה
ראיסי מקבל את החיסון של COVIran Barekat, היום בטהרן
(צילום: AFP)
איראן תולה תקוות בחיסונים לקורונה, אך הקצב של מבצע החיסונים שנפתח בפברואר לא עומד בציפיות של הרשויות. בנוסף טהרן טוענת כי לאור הסנקציות האמריקניות, שמקשות עליה להעביר כספים לחו"ל, היא מתקשה לספק חיסונים ל-83 מיליון התושבים שלה. יותר מ-12.5 מיליון איראנים קיבלו עד כה את המנה הראשונה של החיסון, אך רק 3.7 מיליון מחוסנים בשתי המנות הדרושות.
בעיצומו של הגל החמישי של הקורונה הושבע באיראן נשיא חדש, איברהים ראיסי. הנשיא ראיסי, שנכנס לתפקיד בשבוע שעבר במקום חסן רוחאני, אמר אתמול שבשבוע הבא תיבחן "תוכנית לשינוי דרך ההתמודדות עם נגיף הקורונה". הוא לא הרחיב בנושא.

בישיבה על המאבק במגפה התחייב הנשיא החדש "לתמוך בייצור חיסונים מקומיים" ובמקביל "לא להסס" לייבא חיסונים מחו"ל. הרשויות באיראן אישרו שימוש חירום בשני חיסונים מקומיים. לפי שעה קיים מחסור במנות של החיסון COVIran Barekat, היחיד שאושר עד כה להפצה המונית.
בשבוע שעבר המנהיג העליון עלי חמינאי הורה לממשלה "לנקוט את הצעדים הדרושים" לעצירת התפשטות המגפה. איראן נמנעה מהטלת סגר ארצי ובחרה בהגבלות הדרגתיות, בין השאר איסורי נסיעות וסגירת עסקים. שר הבריאות היוצא, סעיד נמאקי, הציע להשבית את המשק לשבועיים.