למרות שהואשמו תחילה ברצח של ירין מסילתי, בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ד') עונשים קלים על צחי גלאם (50) ובניו, שליו (24) ואלמוג (21). צחי ירצה שישה חודשי מאסר בפועל, בעוד בניו ירצו שבעה חודשי עבודות שירות. השלושה יפצו את משפחת המנוח ב-100 אלף שקלים.
הרכב השופטים עמי קובו, מיכאל קרשן, ומרב גרינברג קיבל למעשה את הסדר הטיעון בין פרקליטות מחוז מרכז לסנגורם של השניים שנבע מחולשת הראיות ביחס לאישום בעבירת הרצח. לכן השלושה הורשעו רק בסעיף תקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות.
2 צפייה בגלריה
ירין מסילטי
ירין מסילטי
ירין מסילתי
תחילתה של הפרשה בספטמבר 2021. הנאשמים ובני משפחתם ישבו בחצר ביתם בנתניה. מסילתי שהיה מסוכסך עם אב המשפחה צחי ועם בניו, הגיע למקום, למרות צו הרחקה שהוצא נגדו, כשהוא מצויד באקדח טעון בחמישה כדורים, ודפק על שער הכניסה לבית. הנאשם שליו גלאם ניגש לשער, ופתח אותו כשהוא מלווה באחייניתו בת ה-4 וכשאינו יודע את זהות העומד בשער.
אז, לפי כתב האישום, החל מסילתי להכות בו באמצעות אגרופו בפניו ולאחר מכן כיוון לעבר פניו את האקדח הטעון והדרוך. הנאשמים הצליחו להדוף את המנוח אל מחוץ לחומת הבית וסגרו אחריו את השער. בהמשך, קפץ הנאשם צחי גלאם אל מעבר לחומה והחל להכות את מסילתי, ואליו הצטרפו גם בניו שליו ואלמוג. השלושה הכו יחדיו את מסילתי באמצעות חפצים, אגרופים, ובעיטות בכל חלקי גופו. במהלך המאבק, דקרו הנאשמים את המנוח בכל חלקי גופו. בהמשך השליכו את כלי הדקירה, ושליו אף ניסה לברוח מהזירה תוך שהוא טוען בפני שוטרת שהגיעה למקום כי אין לו קשר לאירוע.
למרות שמסילתי הגיע לביתם חמוש, טיעון ההגנה העצמית לא עמד לזכות הנאשמים בגלל שיצאו מהבית לעברו אחרי שהשער כבר נסגר, התקוטטו עמו ודקרו אותו. כתב האישום המקורי שהוגש באוקטובר 2021 ייחס להם את רצח מסילתי.
2 צפייה בגלריה
עו"ד ג'קי סגרון
עו"ד ג'קי סגרון
עו"ד ג'קי סגרון. "ניהול משפט עד הסוף היה מוביל לזיכוי כמעט ודאי"
(צילום: אלבום פרטי)
עם זאת, בהמשך הגיעו הצדדים להסדר טיעון מקל. היום הסבירה הפרקליטה שירה סוכצקי לשופטים: "ישנן נסיבות מיוחדות. הקורבן הגיע כשהוא מצויד באקדח טעון ואיים על הנאשמים, וכמובן שיש בעיה ראייתית לקבוע מי דקר את הדקירה הקטלנית". הרקע למעשים, הגעתו של הקורבן חמוש, חוסר הוודאות לגבי זהות הדוקר והיעדר ההוכחה לגבי תכנון מוקדם של הרצח, הקשו על הרשעתם של השלושה ברצח.
משפחת המנוח התנגדה להסדר טיעון, והנושא אף הגיע לבג"ץ שהחליט לא להתערב בהסדר. היום עורכת דינם, ליקול טמסוט, טענה בפני השופטים: "העונש נמוך וחורג מרמות הענישה", היא תיארה כיצד הורשעו בחבלה מחמירה למרות שהמנוח מצא את מותו. "יש פה אדם שנפטר בסיטואציה שלא ברור מי הרג אותו. המשפחה מפורקת ויש המון סימני שאלה שנותרו".
סנגורם של הנאשמים ג'קי סגרון מסר בתגובה: "ההסדר ראוי בנסיבות העניין. מדובר בתיק שבו ניהול המשפט עד הסוף היה מוביל לזיכוי כמעט ודאי. כל אימת שהתבקשנו להופיע בפני ערכאה שיפוטית לרבות שופטי העליון הצלחנו לשכנע שהמצב הראייתי הוא כזה שעתיד להוביל את התיק לזיכוי מלא. בנסיבות העניין 'הקם להורגך השכם להורגו".