דגל כחול לבן בודד, באמצע המדבר, מוחזק בקושי על ידי ענף דק - לצד הכיתוב "ישראל לבדה". זהו השער המצמרר של המגזין הבריטי "אקונומיסט", שתמונתו מראה בבירור - אולי יותר מכל טקסט ארוך אחר - את המצב הקשה שאליו נקלעה ישראל, אחרי יותר מחמישה חודשי לחימה.
השער פורסם על רקע הביקורת ההולכת וגוברת מצד ממשל ביידן על ממשלת ישראל, נאומו יוצא הדופן של מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר וההחלטה האחרונה של קנדה - מדינה שאף היא נחשבת לידידה של ישראל - על הפסקת מכירת נשק.
1 צפייה בגלריה
שער מגזין האקונומיסט שמציג את ישראל לבד
שער מגזין האקונומיסט שמציג את ישראל לבד
השער של ה"אקונומיסט"
ובינתיים, ארצות הברית רק מגבירה את הלחץ על ישראל. לפי דיווחים בארצות הברית, האמריקנים קוראים ל"הפסקת אש מיידית ובת-קיימא" בעזה לצד שחרור כל החטופים, בטיוטה האחרונה של ההצעה שצפויה לעלות להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם.
ב-NBC נכתב כי השפה שבהצעה היא החריפה ביותר עד כה של ממשל ביידן, שעד כה הטיל וטו על הצעות להפסקת אש, אבל ממשיך לקשר בין קריאות להפסקת אש לבין הדיונים לשחרור כל החטופים. ב-CNN צוין כי ייתכן שההצעה תעלה כבר השבוע להצבעה במועצת הביטחון.
בטקסט בהצעה נכתב הצורך "להגיע להפסקת אש מיידית ובת-קיימא כדי להגן על האזרחים משני הצדדים, לאפשר מעבר של סיוע הומניטרי ולהביא לשחרור החטופים". בגרסה מוקדמת יותר של ההצעה דובר על "הפסקת אש זמנית". ארצות הברית החלה להפיץ את הטיוטה החדשה בעקבות ביקורת חריפה וגינויים מצד שורת מדינות, בעקבות הטלות הווטו הקודמות.
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, המבקר באזור ויפגוש מחר את חברי קבינט המלחמה, הצביע על ההצעה כדוגמה ללחץ האמריקני על ישראל להגן על אזרחים בעזה ולהגדיל את הסיוע ההומניטרי. "אנחנו מעלים את ההצעה להפסקת אש מיידית ולשחרור החטופים, ואנחנו מקווים מאוד שהמדינות יתמכו בכך. אני חושב שזה ישלח מסר חזק", אמר בלינקן בריאיון לערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת'.

בריאיון היום ל"וול סטריט ג'ורנל" הסביר צ'אק שומר את נאומו, שבו קרא לקיים בחירות בישראל לאחר המלחמה - מה שהוביל לתגובות קשות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו שכינה אותו "לא הולם לחלוטין".
"הרבה עבר לי בראש: האם זה הדבר הנכון עבור ישראל ועבור יחסי ארצות הברית-ישראל?", אמר שומר בריאיון. "ככל שחשבתי על זה, הייתי יותר משוכנע שלא רק שזה הדבר הנכון לעשות, אני לא אוכל לחיות עם עצמי אם לא אעשה זאת".
"לא היה כמעט אף אחד שהיה יכול לומר מה שאמרתי", הוסיף שומר, הנבחר היהודי הבכיר ביותר בהיסטוריה האמריקנית. הוא אמר בריאיון כי חשש שישראל תיהפך להיות נושא פוליטי, מה שיסכן את התמיכה שהיא מקבלת מהקונגרס, הן מהרפובליקנים והן מהדמוקרטים: "אם ישראל תהפוך למדינה מצורעת, אני לא חושב שהיא תוכל לשרוד".
לדבריו, אחרי הנאום "הייתה תחושת הקלה גדולה מאוד מהרוב הגדול של החברים של ישראל, יהודים ולא יהודים. רובם לא מסכימים עם המדיניות של ביבי".