פרשת תקיפה מזעזעת שהסתיימה במוות: לפי החשד, ארבעה נערים בגילי 16-14 תקפו נהג אגד בקריית ביאליק. זמן קצר לאחר שאלברט יליזרוב, בן 46 מקריית ים שהיה באוטובוס, נחלץ לעזרת הנהג וניסה למנוע את התקיפה - הוא התמוטט ומת. המשטרה עצרה שלושה מהחשודים בתקיפה, ובדרכה לעצור את הרביעי. בני הנוער נחקרו במהלך הלילה, והיום ביקשה המשטרה מבית משפט השלום להאריך את מעצרם.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס אגד שנהגו הותקף בקריית ביאליק
אוטובוס אגד שנהגו הותקף בקריית ביאליק
אוטובוס אגד שנהגו הותקף בקריית ביאליק
(צילום: יח"צ אגד )
"מדובר בנהג בן 30 שעובד באגד שנה אחת", מספרים חבריו של הנהג שהותקף. "מה שעצוב מאוד הוא שהנהג חזר רק לפני שבועיים-שלושה משירות מילואים של חודשיים וחצי בעזה. חזר לעבודה והותקף על ידי נערים אלימים".
התקיפה אירעה אתמול (רביעי) בשעות הצהריים, בקו 11 של אגד. הנערים טענו בחקירתם כי כעסו על הנהג, לאחר שלטענתם, כאשר הגיע לתחנה בה עלו, הוא השפריץ עליהם מים לאחר שגלגל האוטובוס נכנס לתוך שלולית. מהחקירה עולה כי הנערים ממש ארבו לנהג. לאורך כל הנסיעה הם קיללו אותו. יתר הנוסעים ביקשו מהם לחדול והפצירו בהם ש"זה לא בסדר", אך ללא הועיל.
כשהגיע האוטובוס בסמוך לקריון בקריית ביאליק, צלצלו הנערים כדי לרדת בתחנה. שלושה מהם ירדו מהדלת האחורית, ואילו הנער הרביעי ירד מהדלת הקדמית, אך בעת שחלף סמוך לנהג - ירק עליו. הנער נתלה על הדלת הקדמית ומנע את סגירתה, מה שלא אפשר לנהג להמשיך בנסיעה. הדבר אילץ את הנהג לקום מכיסאו ולרדת מהאוטובוס. בשלב זה ארבעת הנערים החלו להתנפל על הנהג ולתקוף אותו.
2 צפייה בגלריה
אלברט יליזרוב
אלברט יליזרוב
אלברט יליזרוב ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
מהחקירה עולה כי נוסעים ירדו מהאוטובוס כדי לסייע לנהג ולמנוע את המשך התקיפה, בהם גם יליזרוב המנוח. מיד לאחר בריחת הנערים, הוזעקה למקום המשטרה. הנהג חזר לאוטובוס והתיישב בכיסאו. הנוסע עלה בעקבותיו והתיישב במושב לצדו, אלא שכעבור זמן קצר הוא התמוטט. נוסעת והנהג ביצעו בו פעולות החייאה עד להגעת סיוע רפואי. חובשים ופרמדיקים של מד"א המשיכו בפעולות ההחייאה ופינו את הנוסע בניידת טיפול נמרץ אל המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, תוך כדי המשך החייאה. זמן קצר לאחר הגיעו לחדר המיון, נקבע מותו של יליזרוב.
תת ניצב חיים סרגרוףתת-ניצב חיים סרגרוףצילום: באדיבות המשפחה
במשטרה הוחלט על שליחת גופתו של הנפטר לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, לקביעה סופית של סיבת המוות. "מדובר באירוע חמור מאוד", אמר מפקד מרחב אשר, תת-ניצב חיים סרגרוף. "אנחנו מתייחסים לזה כמו תיק רצח ולא כמו תיק תקיפה".
לדבריו, האירוע הגיע למשטרה 40 דקות לאחר שהסתיים. "הבנו שהנערים התנהגו בצורה אלימה, קיללו והתפרעו. כשהם ירדו מהאוטובוס ירקו על הנהג. הנהג הותקף. נוסע שלא קשור לאירוע ראה את התקיפה, והפריד. תוך כדי שהוא מפריד, דחפו אותו. לאחר שהנהג עלה לאוטובוס, הנוסע עלה אחריו ועוד הרגיע אותו. הוא התיישב על הכיסא ותוך כדי איבד הכרה ומת. עצרנו עד עתה שלושה מהנערים החשודים, ונעצור גם את הנער הרביעי".
עו"ד רועי קרן מייצג את אחד הנערים בתקיפת נהג אוטובוסעו"ד רועי קרן
סנגורו של אחד הנערים החשודים, עו"ד רועי קרן, אמר: "אין ספק שמדובר במקרה מצער, ויחד עם זאת, הנער שאני מייצג לא היה מעורב כהוא זה בעימות שהתרחש ולא בא במגע כלשהו עם הנהג אשר תקף את חברו או עם עובר אורח. חבל שהמשטרה עצרה אותו על לא עוול בכפו ורק משום שנכח במקום".

"כולו נתינה ואהבה"

אחותו של אלברט, מאיה, סיפרה בדמעות כי אחיה היה אדם עם לב גדול שתמיד עזר לאנשים ולא יכול היה לראות פגיעה בבני אדם. "הוא עזר לכל מי שהיה צריך, ממש כמו שהוא עזר לנהג האוטובוס שהותקף. זה עלה לו בחיים, אבל זה היה אחי. הוא לא יכול היה לעמוד מנגד כשהוא ראה שמרביצים למישהו".
בני המשפחה מספרים כי האירוע התרחש בעת שאלברט נסע באוטובוס כדי לעשות קניות בשוק בשכונת צור שלום בקריית ביאליק. "הוא לא הספיק להגיע לשם", אומרת מאיה, "התקשרו אליי מבית החולים, אמרו לי שאחי נמצא אצלם ושאגיע אבל לא לבד. עדיין לא נפל לי האסימון שהנורא מכל קרה. תמיד אמרתי לו 'אלברט כשיש קטטה זה שמתערב, הוא בסוף משלם את המחיר'. זה דבר ידוע. אבל אחי לא היה יכול לעמוד בזה. לא היה מסוגל לראות שמישהו פוגע במישהו. הוא היה כולו נתינה ואהבה".
עוד סיפרה, כי אחיה אלברט סבל בעבר מהתקף לב, אך השתקם וחזר לחיים רגילים. "עכשיו החיים שלו נקטעו. הוא לא היה צריך ללכת בגיל כל כך צעיר אחרי שעזר לנהג אוטובוס שהותקף. היה לו לב ענק שהגוף שלו לא יכול היה להכיל. אני לא מבינה כמה אגו ואלימות יש במדינה הזאת. ילדים שמרביצים ונוקטים באלימות. הם הורסים משפחות שלמות. לפעמים מילה אחת או מעשה גורמים לאירוע טרגי, כמו המקרה של אחי. מי יחזיר לנו אותו?".
מנכ"ל קבוצת אגד, גלעד ריקלין, אמר בתגובה לאירוע הקשה: "הנהלת אגד מגנה את האלימות כלפי נהגי ומבקרי אגד בכל רחבי הארץ. אגד פועלת בשיתוף פעולה מלא עם משרד התחבורה בהתמודדות בלתי מתפשרת במיגור האלימות בתחבורה הציבורית. מדובר בתופעה מדאיגה ומטרידה שמחייבת טיפול מהיר ורב מערכתי של גורמי הממשל והאכיפה".