פאדי גריפאת (21), תושב בית זרזיר, גנב טרקטור "מיתולוגי" בן 50 שנה מחוות התבלינים במושב בית לחם הגלילית - העביר אותו לכניסת ביתו - והותיר את עגלתו בשטח פתוח בחורשת אלונים. כך נטען בכתב האישום שהגישה בסוף השבוע חטיבת התביעות של המחוז הצפוני במשטרה לבית משפט השלום בנצרת, ובו יוחסה לגריפאת עבירת גניבה.
1 צפייה בגלריה
הטרקטור שגנב פאדי גריפאת
הטרקטור שגנב פאדי גריפאת
הטרקטור "הקשיש" של עמק יזרעאל
(צילום: יובל ברנדייס)
הטרקטור, מסוג מייסי פרגוסון - דגם 165, הרתום לעגלה גדולה, משמש זה עשרות שנים להסעת ילדים בשטחי החווה של המושב בעמק יזרעאל.
על-פי כתב האישום שהגישה פקד אורטל חמו, לפני כחודש סיימו אנשי חוות התבלינים לעבוד עם הטרקטור, והחנו אותו - רתום לעגלתו - סמוך לשדה הפפריקה של החווה. בהמשך היום, בנקודת זמן שאינה ידועה טרם השעה 23:30 בלילה, גנב הנאשם את הרכוש, מיקם את הטרקטור כאמור בכניסת ביתו - ונטש את העגלה בשביל ליד כביש 77.
רב-סמל בכיר אילן כהן, קצין חקירות של יחידת ארז במג"ב, סיפר כי "בעקבות תלונה על גניבתו, לוחמי מג"ב התחקו אחר עקבותיו של הטרקטור, שהובילו לכיוון הכפר בית זרזיר. מצאנו בצד הדרך ידית ששייכת לטרקטור ואת העגלה שננטשה. המשכנו בחיפושים עד שהגענו לרפת בכפר - שם מצאנו את הטרקטור מוחבא בין חבילות חציר גבוהות. ביצענו סריקת מצלמות במקום, שתיעדה משאית שהובילה את הטרקטור לרפת".
לדבריו, "מדובר בטרקטור ישן ובעל ערך היסטורי, המשמש את היישוב בחגי תשרי לביצוע סיורים. הטרקטור עדיין פעיל ומשמש להובלת נוסעים ומטען, ואנו מעריכים כי הוא היה אמור להימכר ולא להישאר בצפון. לשמחתי, הצלחנו לאתר את הרכוש הגנוב ולהשיב את הטרקטור לבעליו. עצרנו כמה חשודים במעורבות בגניבה, ולבסוף הגשנו כתב אישום נגד הגנב".
עלי סעדיעו"ד סעדי
עורך הדין עלי סעדי, המייצג את גריפאת, מסר בתגובה: "מדובר בנאשם צעיר ונורמטיבי לחלוטין, שעובד בעסק משפחתי. הנאשם כופר בכל כתב האישום, וטוען שהטרקטור חנה בחצר ביתו בבית זרזיר".