1 צפייה בגלריה
נתניהו וארדואן
נתניהו וארדואן
נתניהו וארדואן
(צילום: מרק ישראל סלם, רויטרס)
ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהיג את ישראל כמעט ברציפות מאז 2009. רג'פ טאיפ ארדואן משמש כנשיא טורקיה מאז 2014 ולמעשה מנהיג את המדינה מאז 2003, אז נבחר לראשונה לראש הממשלה. אבל מאז 2008 שני המנהיגים נועדו ביניהם רק פעם אחת, ב-2016. כעת, מתקיימים מגעים לפגישה נוספת.
עדיין לא נקבע מועד לאותה פגישה, אבל השאיפה בישראל היא שתתקיים בשבועות הקרובים. זה קורה לאחר שנתניהו התקשר בחודש שעבר לברך את ארדואן אחרי ניצחונו בבחירות בטורקיה - לאחר שארדואן עצמו בירך את נתניהו על ניצחונו בבחירות לפני חצי שנה.
הפגישה היחידה בין השניים ב-15 השנים האחרונות התקיימה כאמור ב-2016, לאחר שמונה שנות נתק - ששיאן היה במשבר המרמרה. בעבר ארדואן התבטא שבגלל נתניהו אין פיוס בין המדינות, ואכן הפיוס אירע בתקופת ממשלת בנט-לפיד.
אולם, נראה שארדואן מבקש לפתוח דף חדש גם עם נתניהו ויש היתכנות לפגישה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי מאז השיחה האחרונה בין המנהיגים הם דיברו על רצון משותף להיפגש.

בכל מקרה, נתניהו לא צפוי לטוס ב"כנף ציון", מטוס ראש הממשלה. הסיבה: לשכת ראש הממשלה טרם השלימה את האיוש של צוות המטוס.
נסיעתו האחרונה של נתניהו לחו"ל הייתה ב-23 במרץ ללונדון. אותה נסיעה לוותה בהפגנות קולניות של פעילי מחאה נגד המהפכה המשפטית, שהפריעו מאוד לנתניהו ואפילו היקשו על קיום ראיון עיתונאי במלון. מאז, ובצורה לא אופיינית לו, נתניהו לא טס לביקורים בחו"ל.
פרט לאפשרות לפגישה עם ארדואן, בירושלים מקיימים מגעים גם עם איחוד האמירויות על ביקור ראשון של נתניהו. בנוסף, על הפרק גם אפשרות לביקור של נתניהו בהונגריה.