רוכב אופנוע כבן 40 מאשקלון נהרג הבוקר (שבת) בתאונה בכביש 3866, בין מחסיה לנס הרים שליד בית שמש. לפי הדיווח שהתקבל במד"א, הוא החליק במהלך הנסיעה, והצוות שטיפל בו נאלץ לקבוע את מותו במקום. בוחני תאונות הדרכים של המשטרה החלו בחקירת נסיבות התאונה, והכביש נחסם לתנועה. כשעתיים לאחר מכן, החליק רוכב אופנוע בן 38 במחלף חטיבת הנגב שבכביש 40 ליד באר שבע - ונהרג. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו במקום. לפני כן, בשעות הלילה, החליק רוכב בן 18 ליד אעבלין - ונהרג.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 3866 בה נהרג רוכב אופנוע
זירת התאונה בכביש 3866 בה נהרג רוכב אופנוע
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 3866 בה נהרג רוכב אופנוע
זירת התאונה בכביש 3866 בה נהרג רוכב אופנוע
האופנוע בזירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
במקרה הראשון, שהתרחש בלילה, רוכב אופנוע בן 18 החליק ונהרג באזור בית העלמין בכפר. ככל הנראה, הוא נהרג אחרי שרוכב אחר, בן 19, החליק גם כן ופגע בראשו. מותו של הנער שנהרג, ג'ורג' רוני חאג', נקבע במרפאה המקומית - ואילו הרוכב השני פונה במצב בינוני להמשך טיפול בבית החולים. בוחני תנועה הגיעו לזירת התאונה ופתחו בחקירה לבירור הנסיבות.
הדיווח על התאונה השנייה, ליד בית שמש, התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים בשעה 09:57. לפי מד"א, "חובשים ופרמדיקים העניקו לפצוע טיפול במקום, וביצעו פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותו".
פרמדיק מד"א, ליאור לוי, סיפר כי "הרוכב שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות - אבל הפציעה שלו הייתה אנושה, ונאלצנו לקבוע את מותו".
3 צפייה בגלריה
ג'ורג' רוני חאג' הרוג בתאונת דרכים
ג'ורג' רוני חאג' הרוג בתאונת דרכים
ג'ורג' רוני חאג' שנהרג ליד אעבלין
הדיווח על התאונה ליד באר שבע התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 12:23. חובשים ופרמדיקים של הארגון דיווחו כי הרוכב היה ללא סימני חיים וסבל מפגיעה רב-מערכתית, ועל כן הצוותים נאלצו לקבוע את מותו.
פרמדיקית מד"א בילי סוטו סיפרה: "רוכב האופנוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי 66 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2021, לעומת 46 רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה - עלייה של 43%. על פי ניתוח של אור ירוק, שנת 2021 צפויה להיות הקטלנית ביותר מאז 2003. לשם השוואה, בכל שנת 2020 נהרגו 68 רוכבים בתאונות דרכים. השנה נהרגו כבר 66 רוכבים.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, אמר כי "סוף השבוע הקטלני גבה את חייהם של שני רוכבים בתאונות שככל הנראה ניתן היה למנוע אותן. ליבי עם המשפחות השכולות ואני משתתף בצערן. מדינת ישראל הפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים בכבישים. זו השנה השלישית ברציפות שמספר הרוכבים ההרוגים נמצא במגמת עלייה, כאשר במקביל מקצצים בכסף שמועבר לבטיחות הרוכבים".
"פרויקט התקנת פס ההגנה במעקות הבטיחות שיכול להציל את חיי הרוכבים, הוקפא והתוצאות הקשות בהתאם. מדובר בכסף כל כך קטן אבל כזה שיכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. מעקות הבטיחות הורגות וחותכות את הרוכבים שמחליקים מכל סיבה שהיא וכבר מזמן היו חייבים להתקין את פס ההגנה במעקות שנמצאים בכבישים שיודעים שיש בהם ריבוי של רוכבים בעיקר בסופי שבוע. הגיע הזמן להפסיק להתעלם מהרוכבים ולהתאים עבורם את התשתית כך שתגן עליהם ולא תהרוג אותם. חייבים להחזיר את הכסף לטובת שיפור בטיחות רוכבי האופנועים והקטנועים כבר מחר בבוקר. זה יכול להציל את חיי הרוכב הבא שיחליק".
פורסם לראשונה: 10:57, 21.08.21