גבר חמוש ירה אמש (רביעי) למוות במאבטח בכניסה לבניין הקונסוליה האמריקנית בעיר ג'דה שבסעודיה - וחוסל. כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית הסעודית SPA, ומחלקת המדינה האמריקנית אישרה זאת.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מחלקת המדינה מסרה כי "מאבטח נפאלי שעובד בכוח המשמר המקומי של הקונסוליה נהרג. המתחם ננעל בהתאם לנהלים, ואף אמריקני לא נפגע בתקיפה". עוד נמסר שהאירוע נחקר על-ידי הרשויות בסעודיה, וכי "השגרירות והקונסוליה של ארצות הברית במדינה נשארות איתן בקשר רציף".
דובר המשטרה המקומית מסר כי "אדם הגיע ברכב לבניין הקונסוליה, וכשיצא ממנו נעצר על-ידי כוחות הביטחון שזיהו כי הגיע חמוש בנשק. הוא פתח לעברם באש ופגע במאבטח שנפצע באורח קשה, אך זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו". לדבריו, "במקום התפתחו חילופי אש והמאבטחים הרגו את החמוש".
הקונסוליה האמריקנית בג'דה הייתה מוקד לירי כבר כמה פעמים בעבר. כך, למשל, בשנת 2016 הגיע למקום מחבל מתאבד שפוצץ עצמו סמוך למתחם ופצע שני בני אדם. אירוע גדול יותר שאירע בקונסוליה בעבר היה בשנת 2004, אז חמישה מחבלים חמושים בפצצות ואקדחים תקפו את המקום - והרגו תשעה בני אדם, חמישה עובדי קונסוליה וארבעה עובדים מקומיים. כוחות הביטחון הסעודים שניהלו קרב ארוך עם המחבלים הרגו שלושה מהם ועצרו שניים נוספים, ומותם של אחד מהם נקבע מאוחר יותר בבית החולים לאחר שנפצע בחילופי האש.