בפניית פרסה, שבועיים לפני הבחירות, שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה היום (שלישי) בפגישה עם ראשי רשויות בצפון כי תקצה 60 מיליון שקל לתכנון הארכתו של כביש 6 עד לכביש 85. הצעד מגיע שנה בלבד אחרי שמיכאלי בלמה מהלך דומה להארכת הכביש וביטלה הקצאה של מיליארד שקל לצעד בחוק ההסדרים, בטענה שמשרדה משקיע בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי.
2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: כביש 6 חוצה צפון)
הארכת הכביש תתבצע בדומה לשאר הכביש, בהסכם PPP, במסגרתו המדינה מעבירה לחברה פרטית את האחריות לתכנן את הכביש, להקים אותו ולתחזק אותו, ובתמורה מאפשרת לה לגבות תשלום. במקרה זה, הוסכם כי החברה תגבה שקלים בודדים במקטע החדש לטובת תושבי הצפון. שלב התכנון ובחירת הזכיין צפוי לקחת כשנתיים וחצי, ולאחריו יחל הביצוע על ידי הזכיין שיזכה במכרז.
השרה מיכאלי אמרה כי "הארכת כביש 6 צפונה היא בשורה לתושבות והתושבים בגליל, בעכו, בכרמיאל, במטה אשר ובנהריה. ההארכה תאפשר לאזורים האלה לשגשג ולפרוח כמו שמגיע להם. הארכת הכביש מבוצעת במקביל לקידומן של תוכניות מקיפות לחיזוק התחבורה הציבורית והעירונית בנהריה ובעכו - ותסייע בהוצאת תנועת רכבים פרטיים מתוך הערים. המקטע החדש יזכה לתעריף מופחת, וזאת לאחר התעקשות רבה שלי מול משרד האוצר שלשמחתי נשאה פרי".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי מדברת על הארכת כביש 6 עד כביש 85
מרב מיכאלי מדברת על הארכת כביש 6 עד כביש 85
מיכאלי עם ראשי הרשויות. ביקורת מהמחנה הממלכתי
(צילום: משרד התחבורה)
דני שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל, מסר: "אנו מברכים על ההחלטה להארכת כביש 6 צפונה. מדובר בפרויקט תחבורתי משמעותי שישרת את האינטרס הלאומי - חיבור הצפון למרכז לטובת כלל תושבי מדינת ישראל, שכעת יוכלו לנוע במהירות וביעילות. הארכת הכביש תאפשר זרימת תנועה טובה גם בשעות השיא ותאיץ את הפיתוח העירוני של כלל היישובים במרחב הגליל המערבי".
ח"כ יעל רון בן משה, מזכ"לית המחנה הממלכתי ויו"ר הוועדה לפניות הציבור, מתחה ביקורת על ההחלטה של השרה מיכאלי וטענה כי זה שנה היא מפצירה בה להרחיב את הכביש צפונה. "במהלך כל השנה האחרונה נאבקתי רבות בכנסת על קידום כביש 6 לצפון, ומיכאלי לא נקפה אצבע לטובת הטיפול בנושא החשוב הזה. ערב הבחירות היא מגיעה לנהריה ומכריזה שנמצא התקציב. למה אי אפשר היה להסדיר זאת לפני שנה? למה שוב בצפון מוטלת אגרה שלא קיימת בדרום או בכביש החדש לירושלים?", היא תהתה.