2 צפייה בגלריה
איסמאעיל הנייה
איסמאעיל הנייה
מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה
עם פרוץ המלחמה אזרחים ברחבי העולם החלו לקבל הודעות לניידים בבקשה לתרום כספים לעזה ולחמאס, בכל מיני דרכים מפוקפקות ותחת שמות פיקטיביים. קבוצה אזרחית של יזמים ואנשי טכנולוגיה מעולמות הבנקאות והפינטק הישראליים, שלהם ניסיון רב וידע בתחום, חברו יחד בשל המצב כדי לתרום למאמץ הלאומי בשיבוש וסיכול התרומות לחמאס.
"הבנו שזה היתרון היחסי שלנו והמקום שבו נוכל לסייע במערכה נגד הטרור", סיפרו חברים בקבוצה, שמעדיפים להישאר חסויים. "מהר מאוד כלל קהילת הפינטק הישראלית נרתמה למאמץ. הצלחנו לסגור עשרות חשבונות וסיכלנו מאות מילוני דולרים המשויכים לחמאס".
הכותרת
מה המטרה של חמאס במלחמה? / רונן ברגמן
23:05
2 צפייה בגלריה
ארגונים המממנים את חמאס
ארגונים המממנים את חמאס
רשימה של חברות וארגונים המעורבים במימון של חמאס
א', יוצא יחידה קרבית, מספר איך עובדת השיטה. "מאחר שחמאס, חיזבאללה ושאר ארגוני הטרור מוגבלים מאוד בשימוש במערכת הבנקאות הרגילה, הם משתמשים במערכות התשלומים 'החדשות' בעולם, כגון פייפאל (PayPal), זל (Zelle), רבולוט (Revolut) וכמובן מטבעות קריפטו, כדרך לקבל ולהעביר כספים שבהרבה מקרים משומשים לקניית נשק וציוד". א' הסביר בנוסף כי ארגוני הטרור משתמשים בקמפיינים של גיוס המונים שמשווקים לכל העולם דרך הרשתות החברתיות, או בקמפיינים ממומנים, לרוב ללא ניסיון להסתיר את העבודה שהכסף הולך לחמאס הג'יהאד האיסלאמי או לארגוני טרור אחרים.
לדברי א', בעולם של היום קשה מאוד לעשרות ארגונים וחברות פרסום גדולים שלא לשתף פעולה עם המימון ארגוני הטרור, ובהרבה מקרים הקמפיינים של אותם ארגוני טרור ממשיכים גם לאחר שמדווחים עליהם. "בעולם הקפיטליסטי אין באמת אינטרס לחברות הפרסום ולפלטפורמות גיוס המוני או לחברות הפרסום לעצור את הקמפיינים הללו. להיפך", אמר. הוא הסביר כי מדובר בהרבה מאוד כסף, וברגע שסוגרים חשבון הכסף לא עובר והחברות לא מקבלות תמלוגים.
עוד עולה מהעבודה של הקבוצה כי ארגוני הטרור מצליחים לגייס מיליוני דולרים כל שבוע במהלך ימי הלחימה, ובעזרת הרבה מאוד פייק ניוז הגיוסים שלהם מגיעים לעשרות ואף למאות מיליוני דולרים ביום.