2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו, לוין ואמסלם
(צילום: EPA)
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש (ראשון) דיון מיוחד סביב המהפכה המשפטית בהשתתפות השרים יריב לוין, דודי אמסלם ורון דרמר - כדי לבחון עד כמה להתקדם עם החקיקה עד לסוף כנס הקיץ בסוף חודש יולי. בתום הדיון הוחלט כי הקואליציה תמשיך "עד הסוף" ובאופן חד-צדדי עם חקיקת צמצום עילת הסבירות.
מבין הארבעה, נתניהו ודרמר נמנים עם האגף המתון, והדיון התמקד בשאלה עד כמה התקדמות חד-צדדית ללא תמיכת האופוזיציה תעורר מחאת ענק מחדש.
לוין ואמסלם סברו שצריך להמשיך לחוקק את מה שאפשרי מבחינת לוחות הזמנים - קרי צמצום עילת הסבירות, ובהמשך אף להביא נוסח "מאוזן" של שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. באופוזיציה מתנגדים לכל הצעה סביב שינוי הרכב הוועדה, ובליכוד מבינים שהדבר מהווה אתגר גדול ולא בטוח שהוא פתיר.

2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, תל אביב
ההפגנה בקפלן במוצאי השבת. המארגנים הודיעו על הקמת "כוח קפלן"
(צילום: יאיר פלטי)
בינתיים, התכנסות ועדת החוקה אתמול בבוקר במטרה לדון בצמצום עילת הסבירות בפסיקות בג"ץ הציתה מחדש את מחאת אנשי המילואים שלא מוכנים לקחת חלק במהפכה המשפטית. במערך המבצעים המיוחדים כבר הודיעו כי 80 אנשי מילואים נוספים מפסיקים להתנדב לשירות החל מאתמול - בנוסף למאות אנשי מילואים שכבר אינם מתנדבים. גם בוגרי יחידת 8200 הצהירו כי "אנשינו ינטשו את המערכת", אחרי שמאות רופאים צבאיים במיל' הצהירו שלשום כי כל מהלך חד-צדדי של הממשלה "יובל לצעדים חריפים וחד-צדדים של רופאי המילואים".
במוצאי שבת, נזכיר, יצאו המפגינים נגד המהפכה המשפטית לרחוב זה השבוע ה-25 ברציפות - והשיקו את "כוח קפלן" בהפגנה המרכזית בתל אביב, בה השתתפו רבבות. המארגנים הבהירו כי "כוח קפלן" "יפעל בצורה נחושה, חוקית, ולא אלימה על מנת להבהיר לממשלת ישראל שמה שהיה בסבב א' הוא משחק ילדים לעומת מה שיקרה בסבב הנוכחי, אם אכן תקודם החקיקה". הם אמרו כי "כוח קפלן" יחל "בפעולות מחאה ממוקדות ובלתי אלימות נגד חוקי הדיקטטורה", וציינו כי בכוונתם לקיים בקרוב הפגנות בנתב"ג ובצירי תנועה ראשיים.
בסיום ההפגנה חסמו כמה עשרות מפגינים את נתיבי איילון בשני הכיוונים, שנפתחו לתנועה לאחר כשעה וחצי. הנואם המרכזי בהפגנה היה ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק, שחזר על קריאתו למרי אזרחי. "זו הדרך הלגיטימית של אזרחים למחות. זה הצליח שוב ושוב, בהודו, בארה"ב, בסרביה ובמקומות נוספים", אמר, "אני קורא לכל אזרח להכין את עצמו למבחן הזה של אי-ציות אזרחי בלתי אלים ולהיענות לקריאה לכשתבוא כזו".
פורסם לראשונה: 22:52, 25.06.23