מזג אוויר סוער במיוחד פוקד את לבנון בשבועיים האחרונים. אתמול (רביעי) פורסם תיעוד מנהר הליטאני - שעלה על גדותיו. בסרטון שעלה לרשת ניתן לראות ניסיון חילוץ של רכב מהנהר.
בלבנון דווח כי הגשמים העזים גרמו לסחף של אדמה מהשטחים החקלאיים הסמוכים לליטאני, ולקריסת החומות המקיפות את הנהר - מה שהביא להצפות של הכבישים הסמוכים. הרשויות המקומיות פעלו לפתיחת הצירים שנחסמו, ו"רשות נהר הליטאני" פרסמה אתמול כי מתבצעות עבודות בשטח כדי לנסות למנוע הצפות נוספות.
נהר הליטאני הוזכר בשבועות האחרונים בהקשר של הלחימה בין ישראל לחיזבאללה, והדרישה הישראלית שכוחות חיזבאללה יורחקו מאזור הגבול ויהיו מצפון לנהר.
יש לציין כי גם באזורים רבים אחרים בלבנון סובלים בשבועיים האחרונים ממזג אוויר סוער מהרגיל. מי שסובלים במיוחד הם העקורים הסורים במחנות הפליטים, בעיקר בצפון המדינה. כתוצאה מהגשמים המחנות הוצפו, והפליטים ניסו למצוא מקלט ולהימלט מהקור. ברשת פורסמו סרטונים של אוהלי פליטים שהוצפו, והגולשים קראו ללבנון להציל את הפליטים מאסון הומניטרי נוסף.
גורם שאחראי על המעקב אחר מצב הפליטים הסורים בעיר עכאר שבצפון לבנון סיפר: "הסופה גרמה נזקים קשים ללבנונים ולפליטים כאחד והשפיעה על הפרנסה, הרכוש האישי והאזורים החקלאיים". הוא ציין כי הנזק הגדול ביותר נגרם לעיירת הגבול אל-עבודיה שגובלת עם סוריה.
הפליטים סיפרו לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד כי מדובר בסערה בעוצמות שהם לא רגילים להן מסערות קודמות. בדצמבר האחרון נהרגו ארבעה ילדים סורים כתוצאה משיטפונות שהביאו להצפות בעיירה חמיס שבצפון לבנון, שגרמו לקריסת המבנה שבו שהו.