המשטרה עצרה הבוקר (ראשון) שני תושבי ירכא, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, בחשד לרצח סרחאן עטאללה (30) שנורה למוות אמש ביישוב. השניים, בני 24 ו-25, נפצעו גם הם בקטטה ומאושפזים במצב קל ובינוני במרכז הרפואי לגליל בנהריה. הם סובלים מפצעי דקירה.
המשטרה ממשיכה בחקירת הרצח, היא החלה כבר אתמול באיסוף ממצאים וחקירה בזירת האירוע, ומסרה כי הרקע פלילי וכי מדובר "בסכסוך בין עבריינים". במהלך הלילה הגיעו מספר רעולי פנים לבניין המועצה בירכא, וניסו להצית את המעלית במקום. לא נעצרו חשודים. במשטרה חוקרים אם יש קשר בין האירועים.
2 צפייה בגלריה
  סרחאן עטאללה
  סרחאן עטאללה
נעצרו חשודים ברצח. עטאללה שנורה למוות
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בירכא
זירת הירי בירכא
זירת הירי בירכא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
גורמים בעדה הדרוזית נמצאים במגעים עם המשפחות המסוכסכות בירכא בניסיון להרגיע את הרוחות. בשעות הלילה המאוחרות הגיעה לבית משפחתו של הנרצח משלחת ובה בכירי העדה, בראשם השייח מואפק טאריף וחברי כנסת בני העדה. הם ביקשו להרגיע את הרוחות ובין היתר קיבלו הבטחה כי ההלוויה, שצפויה להתקיים בהמשך היום, תעבור בשקט. בני משפחתם של הנפגעים האחרים, לא נצפו אמש ביישוב.
בכירים בעדה אמרו כי כל הנסיבות שנשמעו עד כה הן בגדר שמועות. הם הביעו תקווה כי הרצח יפוענח, וזעמו על כך ששלושה מקרי רצח של תושבי היישוב שהתרחשו בשנה האחרונה טרם פוענחו.
עטאללה נרצח בקטטה סמוך לשעה 20:30 במוצאי השבת. החשודים ברצח, שהיו מעורבים בקטטה, נדקרו גם הם ונפצעו. המנוח נורה בפלג גופו העליון ונפצע אנושות. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים בנהריה תוך פעולות החייאה אך לאחר זמן קצר נקבע מותו.
במקביל שני הפצועים הועברו לבית החולים על ידי ארגון "חיאן". רבים מבני היישוב הגיעו לבית החולים ומיאנו לקבל את הבשורה המרה על מותו של עטאללה.