חבר הקונגרס האמריקני ריצ'י טורס התייחס הבוקר (ראשון) למלחמה ברצועת עזה ולתמיכה שלו בפעולות ישראל נגד חמאס, ואמר בריאיון מיוחד ל-ynet Live כי "הם אלו שאחראים לאירועי הטרור שהתרחשו ב-7 באוקטובר, ויש להפיל את הטרור והברבריות". לדבריו, "רוב האמריקנים, גם הדמוקרטים וגם הרפובליקנים תומכים בישראל.

2 צפייה בגלריה
ריצ'י טורס
ריצ'י טורס
"אם ישראל לא תמוטט את החמאס היא מסתכנת במתקפה נוספת". טורס
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
הכותרת
המלחמה על ביטחון היהודים בעולם
26:33
טורס התייחס ל"תמיכה המכרעת" של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, וציין כי הוא "הנשיא האמריקני הראשון שמבקר בישראל בזמן מלחמה". הוא הוסיף: "הרוב הדמוקרטי בקונגרס תומך בזכותה של ישראל להגן על האנושיות מול הטרור הברברי".
על הקריאות להפסקת אש שנשמעו בקונגרס ארה"ב, אמר כי "חברי בית הנבחרים והסנאט שקראו להפסקת אש מייצגים את השוליים. אני מאמין שאם ישראל לא תמוטט את כוחו של החמאס - היא מסתכנת במתקפת טרור קטלנית נוספת בעתיד. היא לא יכולה להרשות לעצמה את זה". לדבריו, "יש כאן מוסר כפול, אף אחד לא ציפה מארצות הברית להיכנס להפסקת אש עם יפן כש-2,400 אמריקנים נרצחו, ואף אחד לא ציפה מארצות הברית להיכנס להפסקת אש כשאל-קאעידה והטאליבן רצחו 3,000 אמריקנים באסון התאומים - אז למה ישראל צריכה לקבל יחס שונה מכל מדינה אחרת על כדור הארץ?".
2 צפייה בגלריה
אלפים בהפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק
אלפים בהפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק
"המפגינים נראים פרו-חמאס ולא פרו-פלסטינים". מחאה בניו יורק
(צילום: AP)
חבר הקונגרס הפרו-ישראלי, שביקר בעבר ביישובי הדרום בישראל, התייחס גם למחאות נגד ישראל ברחבי ארצות הברית, וטען כי "מה שמדאיג זה שהדור הצעיר נשטף יותר ויותר בשנאה לישראל, והתהליך הזה קורה גם בקמפוסים של המכללות וגם ברשתות החברתיות". על רקע העלייה המשמעותית באירועים האנטישמיים בארצות הברית מאז פרוץ המלחמה, הוסיף טורס: "המסר שלנו ברור: אפס סובלנות לאנטישמיות. עלינו להעמיד לדין כל מי שמבצע מעשי אנטישמיות, וצריך להטיל אחריות על המכללות והאוניברסיטאות שצריכות לייצר מרחב בטוח לסטודנטים יהודים שנמצאים כרגע בפחד.
"ההפגנות בארצות הברית כרגע הן לא פרו-פלסטיניות, אלא מפגינים שנראים כמו פרו-חמאס", אמר חבר הקונגרס. "אם אתה קורא לחגוג את מה שקרה בישראל, אתה לא פרו-פלסטיני, אלא אנטי-ישראל. ההיסטוריה מספרת לנו שההפגנות נגד ישראל לעיתים קרובות מובילות להתפרצות עולמית של מקרי אלימות אנטישמיים, בגידה וונדליזם".