1 צפייה בגלריה
 שר האוצר סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים ארז
 שר האוצר סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים ארז
שר האוצר סמוטריץ' ויו"ר ארגון המורים ארז
(צילום:קובי קואנקס, הדר יואביאן)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ייפגש מחר (שני) בפעם הראשונה עם יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז, על-רקע האיומים לא לפתוח את שנת הלימודים בתיכונים אם לא ייחתם הסכם שכר ראוי. בפגישה יהיה נוכח גם שר החינוך יואב קיש. כך נודע ל-ynet.
הפגישה תיערך כשבועיים וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד ומוגדרת כשיחת רקע כללית, והיא לא תעסוק בפרטי המשא ומתן שבהם דנים הצוותים המקצועיים. לאחר נתק ממושך, התקיימה לפני כשבוע פגישה ראשונה בין יו"ר ארגון המורים ארז לשר החינוך קיש.
המשא ומתן בין ארגון המורים לממשלה על הסכם שכר חדש התחדש בסוף החודש שעבר לאחר שורה של חילופי האשמות. ארז, קיש, הממונה על השכר באוצר אפי מלכין ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס דנו אז בסוגיה הנפיצה. הפערים בין ארגון המורים למדינה עדיין גדולים, ונכון לעכשיו הסיכויים לפתיחת שנת הלימודים בזמן קלושים, למרות החזרה למשא ומתן בהשתתפות הדרג הבכיר.
ארגון המורים תובע תוספת שכר לכל המורים, ולא רק למורים מתחילים. משרד האוצר מוכן להוסיף 1,500 שקלים רק למורים חדשים, ואילו הארגון דורש תוספת אחידה של 3,000 שקלים לכל המורים. ארגון המורים גם מתנגד לחוזים אישיים, ומנמק זאת בכך שהם יפגעו בביטחון התעסוקתי והכלכלי של המורים בהסכם אישי.
ארגון המורים דורש שמשך תוקף ההסכם יהיה לא יותר משלוש שנים, ואילו האוצר דורש לטענתם שמשך תוקף ההסכם יהיה שש שנים. כמו כן, באוצר מבקשים לחייב את המורים להדפיס שעון נוכחות ולקצר את הליך הפיטורין לשישה חודשים, אך הארגון מסרב.