ניסיון לינץ': עשרות תושבי היישוב ג'ת שבמשולש תקפו ביום שישי האחרון שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם, תושבי ג'סר א-זרקא, מכיוון שחשדו שהם עומדים מאחורי מכת הגניבות מבתים ומעסקים ביישוב. התוקפים גרמו נזק לרכב שבו היו הצעירים, דקרו אותם ותקפו אותם באבנים. הם המשיכו במעשיהם עד שהגיעו שוטרי תחנת באקה אל גרבייה, שהצילו את המותקפים, ובהמשך הגיעו כוחות נוספים שפיזרו את ההתקהלות באמצעות רימוני הלם.
2 צפייה בגלריה
תושבי ג'ת תוקפים רכב של תושבי ג'סר אזרקא בחשד שהם החשודים בגניבות ביישוב
תושבי ג'ת תוקפים רכב של תושבי ג'סר אזרקא בחשד שהם החשודים בגניבות ביישוב
הרכב שניזוק. "בעבר כבר נתפסו גנבים על ידי התושבים"
2 צפייה בגלריה
תושבי ג'ת תוקפים רכב של תושבי ג'סר אזרקא בחשד שהם החשודים בגניבות ביישוב
תושבי ג'ת תוקפים רכב של תושבי ג'סר אזרקא בחשד שהם החשודים בגניבות ביישוב
עשרות תקפו את הצעירים. דקרו, השליכו אבנים ותקפו
שלושת הצעירים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה. המשטרה עצרה שני אחים תושבי ג'ת בחשד למעורבותם בתקיפה ומעצרם הוארך היום (ראשון) בבית משפט השלום בחיפה עד יום שני.
את ניסיון הלינץ' תיעדו תושבים שהיו במקום, וחלקם העידו: "אנחנו סובלים מתופעת גניבות ביישוב, וחושדים שאותם אנשים שהותקפו הם אלו שעומדים מאחורי זה - ולכן היה כעס אדיר. זאת לא תופעה חדשה, בעבר נתפסו כבר גנבים על-ידי תושבי הכפר".
עורך דין דרור שלוםעו"ד דרור שלום
מנגד היו תושבים שטענו: "נכון שתפסו את אלה שנחשדו בגניבה, אבל לא היה צריך לקחת את החוק לידיים. היה צריך לתפוס אותם ולמסור אותם למשטרה, שהיא תעשה את העבודה שלה". לדבריהם, "עכשיו המצב התהפך, במקום לעצור את הגנבים עצרו תושבים שהיו בזירת ההתקהלות וזה מדאיג. טוב שהגיעו שוטרים למקום, כי אחרת המקרה היה מסתיים ברצח, השוטרים הצילו אותם".
עו"ד דרור שלום שמייצג את שני העצורים אמר: "מדובר באירוע חמור. יחד עם זאת מרשיי לא לקחו חלק בתקיפת שלושת הקורבנות. הימצאותם של מרשיי במקום האירוע ביחד עם מאות אחרים, אין בכך כדי להצביע על מעורבותם במעשה הלינץ'".

מפקד תחנת משטרת באקה אל גרבייה סנ"צ בן שר התייחס לתקיפה, ואמר כי מדובר ב"אירוע קשה מאוד. ביום שישי בלילה בשעה 23:15 קיבלנו שיחה למוקד 100 שיש קטטה המונית ברחוב 18 ביישוב ג'ת. שתי ניידות של תחנת באקה הגיעו למקום וזיהו מאות אנשים סביב רכב מסוג הונדה שהיו בתוכו שלושה תושבי ג'סר א-זרקא".
סנ"צ שר סיפר כי "השוטרים נכנסו בגופם בין האנשים ונתקלו במצב מאוד מזעזע. רכב שכולו שבור ובתוכו אנשים מלאים בדם שאחד מהם נדקר, תוך ששניים אחרים היכו אותם באבנים בידיים וברגליים". הוא הוסיף כי "השוטרים שהגיעו הצילו את חייהם של תושבי ג'סר ואחרי זמן קצר הצטרפו ניידות ממרחב מנשה והתחילו להדוף את ההתקהלות עד שהצליחו להשתלט על האירוע ולגבות עדויות בשטח".
לדבריו, השוטרים עצרו "את שני הגברים הכי דומיננטיים ויש לנו עוד עשרה מעצרים מתוכננים. אנו ננקוט ביד קשה נגד מפירי החוק. זה אירוע מסוכן שהיה יכול להיגמר אחרת ללא התעוזה של שוטרי באקה. מעדויות שקיבלנו מתושבי ג'ת, הם חשדו שמדובר בגנבים שהגיעו לגנוב סחורה. את הטענות האלו נבדוק ואם יתממשו כמובן נפתח בחקירה נגד הגברים שהיו ברכב".