ללכת בחופשיות לאורך הטיילת בתל אביב זה אתגר רציני, במיוחד בתקופה העמוסה של חודשי הקיץ, אולם, היום (חמישי) צמח מכשול נוסף שאיים על הולכי הרגל - מאות של קורקינטים מושכרים שהושארו על ידי נוסעים בטיילת מול חוף גורדון, עד שכבר קשה היה לראות את המדרכה. אם החשש עד כה היה שרוכב קורקינט יתנגש בהולכי רגל, כעת הבעיה היא שאין בכלל מקום ללכת.
בעיית הקורקינטים החונים היא בעיה מוכרת בתל אביב, אך התיעוד מראה כי התופעה רק הוחמרה. בחודש שעבר פרסמה עיריית תל אביב בפייסבוק כי "בשבוע שעבר חוף גורדון התמלא בקורקינטים שחסמו את המרחב הציבורי. צוותי העירייה התכנסו ומצאו לזה פתרון מיידי שכבר מיושם בשטח: הכלים יורשו לחנות ברצועות הטרננטו (סמוך לשביל אופניים), חברות הקורקינטים יציבו סדרנים במקום על פי דרישתנו וידאגו לכך שלא יהיו קורקינטים סוררים על המדרכות".
2 צפייה בגלריה
הקורקינטים בטיילת
הקורקינטים בטיילת
אין מקום ללכת. הקורקינטים בטיילת, היום
(צילום: דולב ג'ולי)
2 צפייה בגלריה
הקורקינטים בטיילת
הקורקינטים בטיילת
(צילום: דולב ג'ולי)
עוד נכתב כי "כלים שיחנו מחוץ לרצועה יוחרמו על ידי צוות ייעודיי של הסיירת הירוקה אשר יוצב במקום. נמשיך לעשות סדר, למצוא פתרונות יצירתיים ולתת אלטרנטיבה ירוקה ונוחה לרכב הפרטי". יחד עם זאת, בתיעוד מהיום ניתן לראות שאין פקחים או שיטור עירוני בסביבה, ואף אחד לא מחרים את הכלים שננטשו.
מעיירת תל אביב נמסר: "העירייה מחויבת לשמירה על הסדר הציבורי ותשלח סייר למקום בדחיפות כדי לבדוק את הנושא. לפני כשבועיים הסדרנו מול החברות השיתופיות שעליהן להעמיד את הכלים בצורה מסודרת בעזרת סדרן מטעמם לאורך הטיילת במקטע המרכזי והצפוני בסופי שבוע. ההסדר עובד כראוי, כמובן תחת פיקוח שלנו. החל משבוע הבא נשקול להרחיב את ההסדר עם החברות גם לימים נוספים באמצע השבוע".