בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר אתמול (שלישי) עונשי מאסר על שני נאשמים שתקפו באלימות אדם אחר בעקבות ויכוח שהחל לאחר ריב בין כלבים בגינה ציבורית. בגזר הדין נקבע כי אחד מהם, רועי נחמני, ירצה 34 חודשי מאסר (שנתיים ו-10 חודשים), והשני, צביקה לוי, ירצה 26 חודשי מאסר (שנתיים וחודשיים).
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שני האירועים התרחשו באפריל 2020 בשעות אחר הצהריים. הקורבן ובת זוגו התווכחו עם אשתו של רחמני בזמן ששהו בגינה ציבורית בחולון, בשל ריב בין כלבו של נחמני לבין כלב אחר. לאחר שרחמני שמע מפי אשתו על אודות האירוע שחוותה בגינה, שעל פי תיאורה כלל איומים על חייה, הוא החליט לאתר את הקורבן ואת בת זוגו. כשאיתר אותם והחל להתווכח איתם, בעודו אוחז חפץ הנחזה כסכין, השמיע רחמני קללות ואיומים ואחר כך תקף את הקורבן. הוא עזב את המקום רק כששמע את צעקות בת זוגו של הקורבן ואת איומיה להזעיק את המשטרה.
לאחר מכן, פנה רחמני לנאשם צביקה לוי ולאדם נוסף - כדי לתקוף יחד את המתלונן. שלושת התוקפים הגיעו לפתח הבניין שבו התגוררו הקורבן ובת זוגו כשהם עוטים מסכות בד שכיסו חלק מפניהם. כשפתח הקורבן את דלת הכניסה, שלושתם התנפלו עליו, תקפו אותו מכול עבר במכות, בבעיטות ובאגרופים, הפילו אותו ארצה והטיחו את ראשו ברצפה. התקיפה נמשכה גם כשהמתלונן כבר היה שרוע על הקרקע, פצוע וחסר אונים. לאחר זמן מה, משהבחינו שאינו מגיב, עזבו השלושה את המקום. הוא סבל מחבלות חמורות, כולל שבר וחתכים בפנים ואושפז.
השופטת מרים דיסקין כתבה בגזר הדין כי "יינתן משקל לחומרא לעברו הפלילי המכביד של רחמני הכולל 6 הרשעות קודמות ורישום פלילי בעבירות שרובן רכוש ואלימות. בהקשר זה, יש לתת את הדעת לשיקול של הרתעת היחיד וזאת בשים לב שחרף תקופות המאסר שריצה, אחת מהן לתקופה ממושכת של 5.5 שנים, הוא חזר ונכשל שוב בביצוע עבירות אלימות קשות. עם זאת, תילקח בחשבון העובדה, שההרשעה האחרונה היא משנת 2005". את כתב האישום הגישה נועה בר מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי).
עו"ד מנחם רובינשטיין, שמייצג את רחמני, מסר: "פסק הדין להערכתי מוטעה ומחמיר מידי. מקווה שערכאת הערעור תקבל את הטענה".