קופת החולים כללית הקימה קו סיוע יחד עם אגודת "למענכם" שמטרתו לספק מידע וליווי רפואי למאות הפליטים שהגיעו מאוקראינה - שלפי ההערכות מאות נוספים יצטרפו אליהם בימים הקרובים. בשל האתגרים הבירוקרטיים והכלכליים הרבים שצפויים לפליטים שאין להם אזרחות ישראלית, המוקד יספק מידע בעברית, אנגלית, אוקראינית ורוסית כדי לכוון אותם לבתי החולים השייכים לכללית.
יו"ר "למענכם", היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך, אמר כי "הסיטואציה שבה נמצאים הפליטים מורכבת, וכשנוספות לה בעיות רפואיות חובה עלינו להושיט יד ולסייע. יועצי הרפואה שלנו עומדים הכן לכל פנייה ובקשת סיוע". ערבליך אמר כי הוא שוחח עם אישה שנמצאת בדרכה מרומניה לישראל בעודה בהיריון בסיכון, החוששת שלא יאפשרו לה להרות בישראל. "פנינו לכללית ולביטוח הלאומי והצלחנו להרגיע ולומר לה שאין סיבה לחשוש", אמר. "נתקלנו גם בחולים הנמצאים בעיצומם של טיפולים רפואיים, חלקם חולים במחלות קשות ונדרש חיבור מהיר שלהם עם המחלקות המתאימות בבתי החולים בארץ, ובכללית נרתמו מיידית לעניין".
2 צפייה בגלריה
יוסי ערבליך
יוסי ערבליך
יוסי ערבליך
2 צפייה בגלריה
רות רלבג
רות רלבג
מנכ"לית קופ"ח כללית רות רלבג
(צילום: רמי זרנגר)
רות רלבג, מנכ"לית קופת החולים, הוסיפה כי "מיד כשקיבלנו את הפנייה התחלנו בהתארגנות על מנת לתת מענה לכל צורך רפואי. ד"ר אורלי וויינשטיין, סמנכ"לית וראש חטיבת בתי החולים, ביחד עם מנהלי בתי החולים, גייסו רופאות ורופאים דוברי רוסית בתחומי התמחות שונים, אשר יוכלו לתקשר בקלות עם המטופלים המגיעים מאוקראינה, ולהעניק להם מענה מקצועי, אוהב ומהיר".
פליטים שיזדקקו לסיוע יוכלו לפנות למוקד בטלפון 6884* או לוואטסאפ 054-4867442 למענה בשפה הרוסית.