מטח של לפחות 20 רקטות נורה בצהריים (ראשון) מלבנון לאזור קריית שמונה. על-פי הערכות, היו מספר יירוטים אך חלק מהרקטות התפוצצו בתוך שטחי העיר ונגרם נזק לבנייני מגורים ולרכבים, בהם אמבולנס. אדם אחד נפצע קל. בעקבות הנפילות נפגעו כבלי חשמל בעיר וזרם החשמל נותק בחלק מהשכונות, במנרה ובמטולה. חיזבאללה לקח אחריות על הירי "בתגובה לתקיפה במיס אל-ג'בל ומותם ופציעתם של אזרחים".

גורמים צבאיים מסרו כי 10 מתוך 20 הרקטות יורטו על-ידי מערכות ההגנה. מהמשטרה נמסר כי היא מטפלת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר וכי נגרם נזק לרכוש. עוד נמסר כי שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים.
ממד"א נמסר כי "בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת קרית שמונה. בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים. צוותי מד"א יצאו לסרוק מקומות בהם התקבלו דיווחים".
2 צפייה בגלריה
פגיעה בביניין קרית שמונה
פגיעה בביניין קרית שמונה
נזק כבד לבניין בקריית שמונה
2 צפייה בגלריה
קטיושה  פגעה ברכבו של פעיל חברתי בקריית שמונה
קטיושה  פגעה ברכבו של פעיל חברתי בקריית שמונה
נזקי הפגיעות בתוך העיר: מבנים ורכבים


זאביק זויגי, תושב קריית שמונה שהיה בדרך לרכבו שחטף פגיעת רקטה ישירה: "במטח הראשון עוד לא ידענו מה קורה פה. יצאתי לשטח כדי לסייע ואני מגיע לרכב ואז התחילו שוב ושוב אזעקות. רצתי למרחב מוגן והסתתרתי אחרי דלת הברזל של השכנה ושמעתי את כל הנפילות. בבלוק לידי חטפה דירה פגיעה ישירה. הייתי ליד הדלת וישר ברחתי. לא הגעתי לכניסה לבית והרכב כבר חטף את הטיל. זו פשוט הייתה השגחה עליונה, אלוהים הציל אותי. יש המון נפילות בתוך קריית שמונה ומכל מקום רואים את פטריות העשן של הפגיעות".
הירי לצפון הגיע לאחר תקיפת צה"ל במיס אל-ג'בל בדרום לבנון. לפי אל-אחבאר מספר ההרוגים בתקיפה הישראלית עומד על ארבעה. מקורות ערביים טוענים כי כולם אזרחים.

דובר צה"ל מסר מוקדם יותר היום כי "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנה צבאי במרחב אל-חיאם ועמדת תצפית במרחב אל מטמורה. בנוסף, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים חלתא וא-נקורה".