(צילום: משי בן עמי)

במג"ב מתריעים ממחסור בלוחמים במשמר הלאומי, בצל המתיחות הביטחונית, ופותחים בקמפיין גיוס. המטרה: גיוס של עוד 300 לוחמים, בהתאם להגדלת יעד הגיוס השנתי לארגון, מ-600 ל-1,000 מתגייסים. הקהל: לוחמי צה"ל ומג"ב לשעבר. ההיענות הפתיעה את המארגנים: רק מיום שישי, התקבלו כבר 300 בקשות להצטרפות.
2 צפייה בגלריה
קמפיין גיוס מג"ב
קמפיין גיוס מג"ב
קמפיין גיוס מג"ב
(צילום: דוברות מג"ב)
האתגר במג"ב הוא ההיערכות לרמדאן, שיחל בעוד כחודשיים - למרות שהמתגייסים החדשים לא ייקחו חלק בכך. הרמדאן מתאפיין בהפרות סדר בכל רחבי הארץ, ובמיוחד ביהודה ושומרון, בירושלים ובערים המעורבות. מניעת הפרות הסדר והטיפול בהן הם בין הלקחים המרכזיים של המשטרה ממבצע "שומר החומות". "לא עוד הפרות סדר שהולכות ומתעצמות", אמר גורם בכיר במשטרה.
"דווקא עכשיו! כי יש לנו גב", קורא הקמפיין. סגנית מפקד המשמר הלאומי, ניצב-משנה ליאת פרל, ניסתה להסביר מה עומד מאחורי ההיענות המסיבית. "כנראה שיש השפעה של האירועים הביטחוניים הקשים בסוף השבוע, שיש בה לעודד צעירים להתגייס למג"ב דווקא עכשיו".
2 צפייה בגלריה
קמפיין גיוס מג"ב
קמפיין גיוס מג"ב
"זו שליחות להגן על האזרחים במדינה". קמפיין הגיוס של מג"ב
(צילום: דוברות מג"ב)
סמל-שני אנה יסקוב (21), משרתת שנה וחצי בפלוגת "שחר" בצפון הארץ. "אני קוראת להתגייס למג"ב, זו שליחות להגן על האזרחים במדינה. בשבילי מג"ב זה בית ומשפחה. אני מתכננת להיות קצינה", היא סיפרה בחיוך. "הצלנו חיים, אפילו כשהיינו בדרך ליום צילומים. עצרו לקפה על כביש 6 ופתאום שמענו צעקות וראינו אנשים רודפים אחרי שני צעירים ערבים עם אלות. מיד שלפנו נשקים ועצרנו את התוקפים". לדבריה, "אנחנו צריכים את הלוחמים שהשתחררו וגם לוחמים מצה"ל שיצטרפו אלינו לתת ביטחון לכל אזרחי המדינה".
לצדה בקמפיין משתתף הלוחם בראל שמואל (20), שאחיו הגדול ואביו שירתו במג"ב. "אנחנו בחזית הלחימה בטרור ובפשיעה, מג"ב זה שירות במקום שבמהרה הופך לבית. אפשר לצמוח ולגדול במג"ב בכל תחומי החיים".