4 צפייה בגלריה
בני משפחתו של מאלק אגבאריה
בני משפחתו של מאלק אגבאריה
בני משפחתו של אבו שהאב. "מרגישים זלזול"
מאלק אבו שהאב, תושב מוסמוס, נורה למוות בשבוע שעבר סמוך לתחנת משטרת עירון בעארה, כשהמתין להסעה למקום עבודתו. הוא התחתן לפני כשנתיים והותיר אחריו אישה בהיריון בחודש שביעי וילדה בת שנה. אביו, מחמוד אגרייה, הביע תסכול מחקירת הרצח: "הפשע בוצע מטרים ספורים מתחנת המשטרה, אפשר להגיע לרוצחים, אבל אנחנו מרגישים זלזול. אם היה יהודי, היו תופסים את הרוצח תוך שעות, בקורבנות הערבים מטפלים בחוסר אחריות".
מתחילת השנה נרצחו כבר 77 בני אדם מהמגזר הערבי, ו-16 רק מתחילת החודש. רבים היו חפים מפשע שכלל לא היו מעורבים בסכסוכים, אבל בכל זאת נפלו קורבן לאחר שהרוצחים לא הצליחו להגיע ליעדיהם ובחרו לפגוע בקרובי משפחתם. בחברה הערבית מביעים כעס ותסכול רב מגל הרציחות והאלימות הקשה שמשתוללת, ויש אף מי שמדבר על לעזוב את הארץ בשל הסכנה הרבה.
4 צפייה בגלריה
מאלק אבו שהאב
מאלק אבו שהאב
אבו שהאב. "לא יודעים מה הרקע לירי, נרצח בדם קר"
"לא הרגשתי שמאלק בסכנת חיים", אמר האב אגרייה. "ביום הרצח אשתו הסיעה אותו למקום שבו חיכה להסעה. אם היו מאיימים עליו הוא לא היה מסתובב חופשי". נוף אגרייה, אמו של אבו שהאב, הוסיפה: "הם לקחו לי את היקר מכל. הוא היה אדם ישר ומכובד, עזר למשפחה ולא פגע באף אדם מעולם. מה אשמת אשתו ובתו שמחר תהיה בת שנה? אנחנו לא יודעים מה הרקע לרצח, אם הוא חייב למישהו, היו יכולים לפנות למשפחה ולא לרצוח אותו בדם קר".
האם הביעה אכזבה מהתנהלות המשטרה: "אני רוצה צדק לבן שלי ולא אנוח עד שאדע מי עומד מאחורי הרצח. הלב שלנו בוער מכאב על מה שקרה וחיינו נהרסו. אם המשטרה הייתה רצינית, היא הייתה יכולה להגיע לעבריינים כי הרצח בוצע ליד התחנה והמצלמות תיעדו הכול". אגרייה סיפרה כי בנה נרצח יומיים לפני שעבר לבית חדש: "הוא חיכה לבנו השני ורצה לחגוג, אבל במקום להיות שמחים אנחנו בוכים כל הזמן".
4 צפייה בגלריה
70 הנרצחים הראשונים בחברה הערבית - מתחילת השנה
70 הנרצחים הראשונים בחברה הערבית - מתחילת השנה
70 הנרצחים הראשונים בחברה הערבית - מתחילת השנה
שתי אחיותיו של אבו שהאב, סמר ושהנאז, שיתפו: "אחינו היה אדם צנוע ונקי, לא היה לו קשר עם אף צד בסכסוך ורצחו אותו בדם קר". השתיים טענו כי "אחרי כל רצח שומעים שהרקע הוא סכסוך עם עבריינים אבל זה שקר בלי בסיס שמטרתו להתחמק מאחריות. הוא היה נקי כפיים והשמועות רק מכפישות את שמו הטוב. אנחנו מתפללות לאלוהים שהרוצח יקבל את העונש שמגיע לו".
מוחמד אגבאריה, אחיו של אבו שהאב, הוסיף: "ההנהגה הערבית, ועדת המעקב וחברי כנסת לא יצרו איתנו קשר. האמנתי בהם אבל עכשיו הבנתי שהם לא עושים כלום. כולנו הופתענו שהמשטרה לא יצאה מהר אחרי הרצח, יש שם מצלמות מכל הכיוונים. בושה לממשלת ישראל שנכשלת במציאת הרוצחים".
4 צפייה בגלריה
 מרואת וערורה נורו למוות בליל שישי. "המשטרה כשלה"
 מרואת וערורה נורו למוות בליל שישי. "המשטרה כשלה"
מרואת וערורה נורו למוות בליל שישי. "המשטרה כשלה"
בסוף השבוע נרצחו עוד שני צעירים ערבים. אוסאמה מרואת, בן 25 מנצרת ואבא לשני ילדים קטנים, נורה למוות בעיר ביום שישי בערב. קרובי משפחתו וחבריו סיפרו: "הוא היה אדם טוב, לא היה בסכסוך והתפלל במסגדים - לא חשבנו שירצחו אותו, אבל רצחו אותו בגלל שהוא קרוב משפחתו של היעד". לדבריהם, "אם חפים מפשע נרצחים, זה מראה שכולנו בסכנת חיים. אולי קרוב משפחה שלך מסוכסך ואתה לא יודע. עדיף לעזוב את הארץ ולחפש מקום שבו נרגיש ביטחון אישי ולא בסכנה".
כשלוש שעות לאחר הרצח של מרואת, בכפר מנדא נורה למוות מוחמד זערורה, בן 20. מחקירה ראשונית עלה כי אלמונים הציתו את הרפת של משפחתו של זערורה. הוא יצא לשם יחד עם עובד נוסף - ואז הם ראו את החשודים - שפתחו לעברם באש. העובד נפצע ברגלו וזערורה שנפגע מכמה כדורים מת מפצעיו. קרוב משפחתו סיפר: "הוא היה אדם ישר ותרם מכספו, הוא נרצח בדם קר. אי אפשר להמשיך בחיים בצורה כזו, שבה כל יום רוצחים צעירים ולא יודעים למה. המשטרה כשלה וחייבים להביא לנו פתרונות, אחרת לא נוכל לצאת מהבתים, כי אנחנו מרגישים שאם נצא אולי לא נחזור בחיים".