4 צפייה בגלריה
סא״ל ספא עזאלדין
סא״ל ספא עזאלדין
"הוא באמת עשה טוב לכולם". סא"ל ספא עז אלדין
(צילום: באדיבות המינהל האזרחי)
שעות ספורות לאחר מותו של ספא עז א-דין, קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף שנהרג הלילה (בין רביעי לחמישי) מפגיעת רכב בעיר מרר, הרשתות החברתיות כבר הוצפו בהספדים מפי חבריו, שחלקם היו גם חבריו לנשק. בשיחה עם ynet, חבריו למינהל האזרחי, היחידה שבה שירת בשנה האחרונה כראש מינהלת התיאום והקישור בגזרת עוטף ירושלים, סיפרו על האסון הפתאומי שפקד אותם.
רס"ן מוכלס עאמר, ששירת במינהל האזרחי ביהודה ושומרון, סיפר כי "ספא היה קצין וג'נטלמן, וכל מי שעבד איתו הכיר זאת היטב. כולנו אהבנו אותו, זו פשוט אבידה גדולה". עאמר שיתף כי "קיבלתי את הידיעה בלילה, ולאחר מכן פשוט לא הצלחתי לישון. כל הזמן רק חשבתי על השיחה האחרונה שהייתה לנו ממש לפני יומיים על העתיד ועל התפקיד הבא".
4 צפייה בגלריה
סא״ל ספא עזאלדין
סא״ל ספא עזאלדין
"כל הזמן דיבר על איך הוא ממשיך קדימה". ספא משמאל, בעת מינויו לתפקידו האחרון
(צילום: דובר צה"ל)
ספא, שנדרס על ידי רכב פרטי בעת שחצה את הכביש לאחר שיצא מחתונה של קרובת משפחה, הותיר אחריו את אשתו סנאא ושלושה בנים: ג'וליאן (17), חוסיין (14) ותיראן (10). חבר נוסף, סא"ל חוסאם אבו ג'אלב, סיפר כי "הוא אהב מאוד את המשפחה שלו, ובחודשים האחרונים דיבר עליהם הרבה ודאג לילדיו, בעיקר לבכור שממש תכף מתגייס. בבית הוא הקדיש את כל זמנו לאשתו ולבניו. הוא יחסר לי באופן אישי מאוד".
גם סא"ל חסאן חליל, ראש ענף המבצעים במתאם פעולות הממשלה בשטחים ואחד מחבריו הקרובים של ספא, אמר כי "הוא היה איש משפחה למופת. שמחנו איך הוא החליט לבנות משפחה איתנה כבר בגיל צעיר". חליל סיפר "כי ספא הלך בעקבות אביו, שהיה אל"מ ומפקד חטיבה בדרום לבנון. הוא יצא לקורס קצינים אחרי כמה שנים בקבע, אליו הגיע כנגד כל הסיכויים וחרף גילו המאוחר". הוא הוסיף כי "הוא חינך את בניו לאהבת הארץ והיה ממש מלח הארץ בעצמו".
4 צפייה בגלריה
סא"ל ספא עז אלדין עם סא"ל חסאן חליל
סא"ל ספא עז אלדין עם סא"ל חסאן חליל
"הוא היה איש משפחה למופת". ספא ביחד עם חברו, סא"ל חסאן חליל
בתפקידו האחרון, ספא הוביל את מימוש תיאום ההקלות לפלסטינים בעיר העתיקה בחגים המוסלמים האחרונים ואת הקשר היומי עם המנגנונים במרחב הרגיש של התפר בין הבירה לגזרות בית לחם ורמאללה. גורמים בצה"ל אמרו כי מדובר באבידה גדולה: "הוא היה קצין מדהים ויוצא דופן. ישראלים רבים נהנו משקט בחגים האחרונים בזכות פעילותו סביב התיאום עם הפלסטינים בנושא הר הבית". חליל הוסיף כי "גם מקביליו הפלסטינים בכל הדרגים שולחים הודעות ניחומים, הם בהלם מהאובדן שלו".
חליל סיפר גם כי "ספא תפס את המשפחה שלו אחרי מותו של אחיו בנסיבות טרגיות והרים אותה בתקופה קשה. הוא תמך באביו ובאחיו, והיה העמוד התומך של המשפחה".
4 צפייה בגלריה
ספא עם הבן שלו והשייח טריף בקבר הנביא שועייב
ספא עם הבן שלו והשייח טריף בקבר הנביא שועייב
ספא עם בנו ושייח מואפק טריף בנבי שועייב
סא"ל איימן ביסאן, ראש מינהל תיאום וקישור במחוז ג'נין, סיפר על ספא כי הוא "תמיד היה עם חיוך על הפנים, הוא באמת עשה טוב לכולם. הוא היה אדם של עשייה וכל הזמן דיבר על איך הוא ממשיך קדימה ועל התכניות לעתיד". ביסאן ציין איך "רק ביום שני האחרון נפגשנו ביחד עם עוד חברים ותכננו לטייל עם המשפחות שלנו באילת בחודש הבא".
הרבה מחבריו ליחידה של ספא היו גם חברים אישיים שלו, ואף גדלו איתו במרר. אחד מהם הוא רס"ן חכים חליל, שציין כי "אני מכיר אותו מאז שהייתי קטן, ובשבע השנים האחרונות היינו ביחד בצבא". על ספא סיפר כי "היה אדם ערכי וחבר אמת. הוא ממש הצטיין ביחסים בין-אישיים וזה ממש בלט. הוא תמיד פרגן ועודד את כל החברים".
חליל שיתף כי "הוא היה עוגן חשוב במשפחה שלו והוא יחסר לכולנו, זה באמת קשה ואנחנו מתקשים לעכל את האסון. דיברתו איתו שעות ספורות לפני שהוא נהרג ולא ידעתי שזו תהיה השיחה האחרונה".
טקס הבאתו למנוחות של ספא יחל בשעה 16:00 בבית העם במרר, ובשעה 18:00 ייצא מסע ההלוויה מבית העם אל החלקה הצבאית בבית העלמין במרר.