כ-200 מפגינים נגד המהפכה המשפטית התייצבו הבוקר (חמישי) בצומת בנימינה (צומת ברניצקי) בכביש 4 - מה שהוביל לעומסי תנועה כבדים ופקקי ענק ביציאה מאור עקיבא. כוחות גדולים של משטרה נפרסו במקום. במקביל, עשרות פעילות בתנועת המחאה "בונות אלטרנטיבה" הגיעו להפגין מול ביתה של שרת המודיעין גילה גמליאל.
המפגינים בצומת בנימינה הגיעו עם דגלי ישראל, זמבורות ושלטים שבהם נכתב בין היתר "די לשחיתות, נאמנים לדמוקרטיה" ו"ממשלת זדון פשע ורשע" - וזעקו: "ביבי ביבי לא נוותר לך, נמשיך למחות להפגין רק דמוקרטיה". בעקבות פקקי הענק שנוצרו כאמור במקום, המשטרה מאיימת במתן דו"חות.
8 צפייה בגלריה
הפגנה בצומת ברניצקי
הפגנה בצומת ברניצקי
ההפגנה בצומת בנימינה
(צילום: גיל נחושתן)
אחת המפגינות, לאה דביר, אמרה: "זה אמור להיות יום מפרך וחודש חשוב לקראת היציאה לפגרה של הכנסת. עתה אנחנו פה, אמש היינו בכרכור במחאה הגדולה, והיום בערב נהיה במחאה ליד בתי חברי הכנסת. חובה להמשיך למחות להפגין". מפגינה נוספת, טל אלברג, ציינה: "לא נוותר, נמשיך למחות. אסור להיות בצד, חייבים למחות למען הזכויות שלנו".
מ"בונות אלטרנטיבה" נמסר כי הן הגיעו "להעיר" את השרה: "גילה גמליאל מסיעת הליכוד, רק אתמול הממשלה שאת חברה בה הצביעה נגד ייצוג שוויוני לנשים. תתעוררי לפני שיהיה מאוחר מדי".
8 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית במכון ויצמן למדע ברחובות
הפגנה נגד המהפכה המשפטית במכון ויצמן למדע ברחובות
הפגנה במכון ויצמן למדע ברחובות
(צילום: עופר שגב)
פרופ' רועי עוזרי, סגן נשיא המכון לפיתוח משאבים ותקשורת, נאם בהפגנה של מטה האקדמיה בכניסה למכון ויצמן למדע ברחובות. "האנשים שנמצאים פה עוסקים במדע, בתמיכה במדע ובחינוך מדעי מאותה הסיבה שהם מפגינים כאן. זה בנפשם. אכפת להם. הם יודעים שזה חשוב. ולמה זה חשוב? כי יש פה שתי מערכות של ערכים. מדע הוא אכן א-פוליטי, אבל הוא כן מושתת על ערכים של הכללה ולא הדרה, אמונה באדם, החופש ליצור, לחקור ולשאול שאלות".
לדבריו, "אלו בדיוק הערכים העומדים במרכז ההתקפה של הממשלה הנוכחית. ממשלה שעובדת ללא הרף כדי לשעבד את כל מוקדי העשייה במדינה לגחמות ליבם של פוליטיקאים ולצמצם את החופש האזרחי. ממשלה שמאמינה בעליונות של אזרחים מסוג אחד על פני אזרחים מסוג אחר. ממשלה שמאמינה בניסים ותפילות כאסטרטגיית ביטחון לאומי ובכלכלת 'בחוקותיי תלכו' כדרך לשגשוג כלכלי. אין לנו ברירה אלא להילחם בחקיקה הזו על כל צעד ושעל. למנוע את נפילתה של אבן הדומינו הראשונה. כששאר האבנים יחלו בנפילתן, לא יהיה אפשר למנוע עוד את קריסת הבית".
במקביל, המשטרה עצרה בצומת פארק המדע בעיר חשודה בהפרת סדר ובתקיפת שוטרים. לפי המשטרה, החשודה חסמה כביש וסירבה להישמע להנחיות.
בבאר שבע, מנהיגי המחאה דורשים מהמשטרה להחזיר את הצעדה, אחרי שבשבוע שעבר היא בוטלה בטענה שמספר המפגינים לא מצדיק סגירת כביש ראשי - והחלה במקום במשכן לאמנויות הבמה. "כך בדיוק מתנהל משטר דיקטטורי שפועל לצמצם ולהגביל את האזרחים", מסרו מארגני המחאה. "אין סיכוי שניתן לזה לעבור. אנו רואים 'הידוק רצועה' בכל הארץ ברוח השר בן גביר שהעיף את עמי אשד ופועל בכל כוחו לפגוע במפגינים".
8 צפייה בגלריה
הפגנה בצומת ברניצקי
הפגנה בצומת ברניצקי
צומת בנימינה בכביש 4, הבוקר
(צילום: גיל נחושתן)
8 צפייה בגלריה
הפגנה של בונות אלטרנטיבה מול ביתה של השרה גילה גמליאל
הפגנה של בונות אלטרנטיבה מול ביתה של השרה גילה גמליאל
הפגנה של "בונות אלטרנטיבה" מול ביתה של השרה גילה גמליאל

במקביל, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע כי ימסור היום הצהרה בתל אביב בשעה 12:30, "על רקע קידום החקיקה החד צדדית של הקואליציה, הצורך להגביר את המחאה וההתפתחויות האחרונות".
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) היה אמור להגיע לקראת שעות הצהריים לביקור במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ולהשתתף בצילון סרטון של איחוד הצלה. לאחר שקבוצת רופאים הודיעה על כוונה לערוך מחאה במקום בזמן ביקורו, וסרלאוף ביטל את ביקורו.
בקבוצות הפנימיות של רופאי שיבא נכתב: "השר מעוצמה יהודית הוזמן לקראת 11:00 להגיע למנחת המסוקים לקבל פנייה של מטופלת (ילדה) מהפריפריה שמגיעה לשיבא. נעמוד בכל שלושת שערי בית החולים ונסביר לו שהוא לא מוזמן לכאן. תתכוננו לצאת ב-10:15. אמצע היום וקשה, אבל לא נאפשר לבושה הזו להתרחש אצלנו". מנגד, מסרה לשכתו של וסרלאוף: "הוא ביטל את הגעתו רק בשל השתתפותו בהצבעות בכנסת במשך הלילה. אין קשר למחאה ולא היה ידוע לו על קיומה".
8 צפייה בגלריה
הצתה בהפגנה סמוך לקפלן
הצתה בהפגנה סמוך לקפלן
ההפגנה בתל אביב, אמש
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
8 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב
מחאה בתל אביב
(צילום: AP Photo/Oded Balilty)
אמש והלילה זרמו אלפים רבים לאיילון בעקבות דברי מפקד מחוז תל אביב הפורש ניצב עמי אשד, הבעירו מדורות ופונו אחרי שעות ארוכות. במקביל פרצו מחאות ונחסמו כבישים בשורת מוקדים, בירושלים נפצעו שתי נשים באורח קל מפרש ובת"א נפגע מפגין ממכת"זית ודימם מראשו. באיילון נהג דרס מפגין באיילון ונעצר. מצבו של המפגין שנדרס הוגדר קל: "הרכב העיף אותי, נפגעתי ברגל. אני בסדר", אמר.
טוביה סמוטריץ', אחיו של שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שיתף הבוקר בטוויטר תיעוד של רכב דוהר לעבר מפגינים באיילון וכתב: "אני רואה אדם נורמטיבי שעומד בגאון מול חבורת פורעים ומתעקש על זכות היסוד שלו לחופש תנועה". (מוקדם יותר נכתב בטעות ב-ynet כי טוביה סמוטריץ' שיתף את תיעוד הדריסה). השר סמוטריץ' עצמו סימן לציוץ לייק.
במהלך המחאות הסוערות המשטרה עצרה 16 מפגינים בתל אביב ושמונה נוספים בירושלים. כלל המפגינים שנעצרו בתל אביב שוחררו, כולל הנהג החשוד בדריסה באיילון. 14 פצועים מהמחאה באיילון הגיעו הלילה לחדר המיון של איכילוב, שישה מהם סובלים מחבלות בעיניים ואדם נוסף אף יעבור ניתוח עיניים הבוקר. שני מפגינים עדיין מאושפזים והיתר שוחררו לביתם.

ערן שוורץ, מיוזמי המחאה אמש, אמר הבוקר ל-ynet Live: "יש גם כאלה שלא ישנו, וזה לא מבחירה. אנחנו עושים את הדברים האלה מתוך דאגה עמוקה למדינת ישראל. אנחנו בסיטואציה שהיא בלתי נתפסת - ניצב עוזב את המשטרה לנוכח העבודה שביקשו ממנו לפרק אותנו, אזרחי מדינת ישראל שמשרתים, משלמים ועושים הכול כדי לשמור את ישראל הזאת ציונית, שפויה".
הוא הוסיף: "אני מבין שיש תסכול על הדברים האלה, אבל אני לא מצליח לדמיין מחאה במשך חצי שנה שהיא כל כך נחושה, לא אלימה וסבירה באופן יחסי למציאות הלא שפויה הזאת. אנחנו לא ממשלה, לא חברי כנסת ולא פוליטיקאים. אנחנו יודעים להשתמש בכלי היחידי ואולי האחרון שיש לנו כשומרי סף - למחות ולהיאבק באופן בלתי אלים. זה ילך ויגבר כי ככל שימשיכו לענות אותנו, כן ירבה וכן יפרוץ".