2 צפייה בגלריה
חייל אילוס אילוסטרציה
חייל אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(gettyimages)
הטלפונים הסלולריים של 17 טירונים חטיבת כפיר בצה"ל נגנבו ביום חמישי שעבר במהלך אימון מטווחים בבסיס בקעות בבקעת הירדן, ככל הנראה על ידי בדואים תושבי האזור שחדרו למקום.
בעקבות האירוע הציע מפקד הפלוגה לממן מכיסו רכישת מכשירים חדשים לטירונים, אולם כשסיפר על כך למפקד החטיבה – הורה לו האחרון לא לעשות זאת.
החיילים, שלא ידעו על ההחלטה של מפקד החטיבה, ניסו לסייע למ"פ במימון הרכישה, והפיצו בקבוצות ווטסאפ – בעצמם או על ידי מישהו מטעמם - הודעה שלפיה: "אנחנו פונים אליכם, אולי תוכלו לעזור. לצערנו אנחנו מנועים מלתת פרטים מדויקים מכיוון שהמחלקה לא רוצה לבייש את הגדוד והיחידה ולא רוצה להפיץ את הסיפור מחוץ לצבא (בצבא כמובן הכול דווח לממונים וידוע).
"בשבוע שטח שהתקיים השבוע, בזמן מטווח, הצליחו להסתנן בדואים לשטח ולגנוב את הסלולרים של 17 טירונים. המ"פ החליט לשלם מכיסו על 17 מכשירים חדשים לטירונים. מדובר על עשרות אלפי שקלים שהוא יוציא מחסכונותיו וכואב הלב על כך. נשמח לכל עזרה וסיוע". להודעה צורף מספר טלפון לבירורים וחשבון ביט.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך סוף השבוע האחרון נגנבו כמה טלפונים אישיים של טירוני בא"ח כפיר, בעת שהיו במטווחים. האירוע מתוחקר על ידי מפקד הבא"ח ומפקד החטיבה ונפתחה חקירת מצ"ח. בקשה לפיצויים לחיילים הוגשה לאגף כוח האדם בצה"ל ודרכם לבחינת משרד הביטחון כמקובל".