1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
(צילום: shutterstock)
שוטרים ירו בשעות הבוקר (יום שבת) לעבר רוכב אופנוע בג'דיידה-מכר, ופצעו אותו באורח קל עד בינוני. הוא פונה לבית החולים הגליל בנהריה ונעצר יחד עם אדם נוסף שהיה איתו על האופנוע. לפי המשטרה, השניים פרצו מחסום במהירות - וכמעט דרסו את אחד השוטרים. מנגד, הרוכב שנפצע מהירי טוען כי לא עשה דבר - ובית המשפט החליט להאריך את מעצרו ב-48 שעות בלבד.
לפי המשטרה, "במהלך מחסום משטרתי נגד פשיעה חמורה בג׳דיידה מכר, הגיחו שני חשודים על גבי קטנוע ונסעו במהירות לעבר השוטרים במחסום וכמעט דרסו אחד מהם. מבירור עם השוטרים שפעלו במקום, עולה כי חשו סכנה בעקבות אופן נסיעת הקטנוע לעברם וחשד לשליפת כלי נשק, ולכן בוצע ירי בודד. כתוצאה מכך הקטנוע החליק ונעצר, ושני החשודים נמלטו רגלית מהמקום. במהלך המרדף אחריהם נשמע מכיוון בריחתם קולות ירי. המשטרה פתחה בחקירת האירוע והמקרה הועבר במקביל לבדיקת מח"ש כמקובל".
קרובי משפחתו של הפצוע מתחו ביקורת נגד המשטרה ואמרו כי "השוטרים ירו בלי שנשקפה סכנה לחייהם. גם לפצוע לא היה נשק, הוא לא מתעסק עם דברים כאלה. הם יכלו להרוג אותו ואחר כך עוד יוצאים בטענות שקריות".
עורך הדין עאדל דבאחעורך הדין עאדל דבאח
עורך דין עאדל דבאח, שמייצג את הפצוע, אמר כי "אין שום הצדקה לירי. השוטרים טענו כמה גרסאות, דבר שמראה שהם ביצעו טעות חמורה. בהתחלה טענו ש'היה מחסום משטרתי ובאותו רגע הגיע רוכב אופנוע וניסה לדרוס שוטרים וכתוצאה ירו לעברו ופצעו אותו' - למרות שלא היה שום ניסיון לדריסת שוטרים. בגרסה נוספת טענו כי הם 'חשדו שהפצוע החזיק בנשק ומעורב באירוע ירי'. מדובר בגבר ללא עבר פלילי. השוטרים החליטו לירות מסיבה שאינה ברורה. המשטרה מנסה להתעלם מהעובדות ומתנהלת בצורה לא אחראית. כל טענותיה לא נכונות".